Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retracts på PT-26 Fairchild.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Retracts på PT-26 Fairchild.

    Hei.
    Jeg har det vanlige problemet med at bena bøyer seg under landing, dette har skjedd endel ganger nå slik at stålet er nesten mykt. Er det noen som har noen tips til ev. andre typer retracts som passer og som er billigere enn orginale?

    Flyet har også en tendens til å tippe på nesa etter landing, dette skyldes at hjula står så langt bak på vingen, her fikk jeg et tips om å skru ut retractsen, kutte ned det framre feste til retracts foten, så montere igjen... testet ut dette med stort hell, flyet tipper ikke på nesa, men hjula bøyer seg enda

    Bør jeg spandere på meg noen retracts av noe kraftigere stål eller lignende?
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

  • #2
    Hei.
    Jeg regner med at det er en ferdig modell,med retract.Og det er kjent at det er ikke den beste kvaliteten i disse,så det kan skaffes bedre kvalitet,men prisen går opp,en får ikke bedre kvalitet til lavere pris.Så vis du går for "Robart mekanisk retract".Så vil jeg tro du får en bedre kvalitet.Norwegian Modellers skal ha disse.
    Men husk det skal være silkemyke landinger,vis ikke så er fast understell løsningen.Hvilket underlag flyr du på.?
    Flyr selv en Mustang Fra World Modellers med standard retract,men ser at dette ikke er så solid som ønskelig.Så det blir vel byttet med tiden.

    Comment


    • #3
      Jeg flyr på gress, driver å øver på silkemykelandinger... dessverre blir det noen ganger et par "knall og fall" ned på stripa.. hehe... har ikke flydd lav-vinget så veldig mye enda, men kommer seg...

      Regner med at jeg øver på landinger framover, og når dem begynner å bli stabile så kommer jeg til å bytte understell til noe mer stabilt noe... da slipper jeg å ødelegge/bøye dyre legger av stupidolanding.. hehe..


      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

      Comment


      • #4
        Bare øve på å fly sakte generelt (har lett for å gå på flatt jern ganske mye), og å kjenne flyet, så burde du greie å lande uten å bøye leggene noe spesielt mye. Leser du MI? Sportsflyger-redaktøren der driver å fabulerer om hvordan unngå at leggene bøyer seg, tror han endte opp med fjæring i leggene. Du kan jo bare bøye de leggene du har nå tilbake når det bøyer seg av og til, med en metallplate med et spor frest inn i som mothold for å ikke ødelegge festene i treet.

        Hva er leggene du har nå laget av? Vanlig pianotråd funker greit, ofte det følger med noe annet billig ræl.

        Selv har jeg låst understellet ute, på det nye flyet jeg setter sammen bygger jeg fast understell, er ikke verdt bryet på sportsmodeller synes jeg, skala blir jo noe litt annet.

        Comment


        • #5
          Tror nok det beste er å øve på landinger ja... og heller leve med å rette på hjulene en gang i blandt...
          Jeg satte inn en Magnum 61FS (4-takt) i modellen, det var noe helt annet.. endelig litt trekk kraft i vertikalen og fart på sletta.. modellen flyr som en drøm den, selv med motor kutt (landingen uten motor var den mykeste landingen jeg noen gang har klart med denne.. hehe..)
          Med vennlig hilsen / Best Regards
          Freddy Ulvseth
          http://freddy.ulven.com/rc

          Comment


          • #6
            Det er merkelig,men deat stick landingene pleier å bli de beste,kansje en konsentrerer seg under landingen,fordi du vet at du får bare et forsøk.???.
            Når motoren går så kan du avbryte å gå en runde til.
            Men det er vigtig at du har et så lavt turtall som mulig(Uten at motoren stopper,det er den vanskelige greia)Så ikke en altfor hurtig tomgank gjør at flyet er for rask i landingen.

            Comment


            • #7
              kan nok være noe i det du sier der ja... full konsentrasjon vettu.. hehe...
              Justerer ned tomgangen etter take off, motoren går litt lettere på tomgang i fart enn på bakken ser det ut til... litt kjedelig når motoren stopper etter landing.. ingenting er bedre enn en landing hvor en kan takse tilbake til depot
              Med vennlig hilsen / Best Regards
              Freddy Ulvseth
              http://freddy.ulven.com/rc

              Comment

              Working...
              X