Unconfigured Ad

Collapse

Kjøp av nye modeller hva skal man velge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Kjøp av nye modeller hva skal man velge?

Skal ha noen nye fly men vill ikke bruke en hel formye på dette så jeg har lett lit rundt etter gode tilbud.
    Har handlett inn to motorer en SC 120 4t og en JBA J15G 15cc bensinmotor.
    Norwegian Modellers har to etter mit sjøn fine modeller til nedsatt pris en World Models Super Chipmunk .90 ARF m/retract Før kr.2395,- - - Norwegian Modellers og en World Models Extra 300 - 120 ARF Før kr.3495,- - - Norwegian Modellers sammtidig har jeg vurdert denne fre TS Cessna 177 Cardinal - ThrottleStore.Com men klarer ikke helt og bestemme meg. Her kunne det vært greit med noen tips fra erfarne modelfolk. Ser at linkene til Norwegian Modellers ikke fungerer helt som de skall men begge flyene står på startsiden deres.
  • Guest

#2 Unapproved
    Kan du å fly så hadde jeg kjøpt extra'n. Den kan du leke og lære med. MEN.........jeg vet ikke hvordan denne produsenten er, men regner med at den funker fint.

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

Kjøper du Extra må du huske å sette navnelapp på - lett å ta feil når flyplassen er fullt med Extraer
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• ronnynorge
        • Jan 2008
        • 1231

Er vel en grunn til at det er endel av de siden de flyr så steike bra.

Sent from my iPhone using Tapatalk
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Ja det er en grunn til at det er mange av dem. Selv skulle jeg aldri ha extra pga av det, men.......................hva skjedde?

Comment

• Bredo
            • Dec 2010
            • 41

Den ekstra`n er sikkert fin den, men spørs vel kanskje om ikke motorene du har liggende kan bli litt i snaueste laget.
            Er nok litt for tung for en 120 4t, JBA motoren kjenner jeg ikke til. Prisen derimot, er det ikke noe å si på.

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Je det er mulig det ikke blir allverden med 120 motoren men det er jo det som står som annbefalt motor til den Extraen.
              JBA motoren er oppgitt til og yte hele 3,2KH men hvor reelt det er vet jeg ikke.
              Last edited by bardp; 17-05-11, 19:45.

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Ble veldig usikker så jeg kjøpte likegodt begge disse World Models Super Chipmunk .90 ARF m/retract Før kr.2395,- - - Norwegian Modellers og en World Models Extra 300 - 120 ARF Før kr.3495,- - - Norwegian Modellers.
                Nå er spørsmålet hvilke servoer en bør satse på til disse.

Comment

• Superstar40
                  • Dec 2002
                  • 1667

Utbudet av servoer er ganske enormt. Men til throttle holder en standard servo så som Futaba 148 eller Hitec 422 eller lignende. Har du 2 balanseror så kan du bruke en servo som yter i kg omtrent det samme som flyvekt, for høyderor hvis 1 servo flyvekt x 1,5 og for sideror flyvekt x 1,5 - 2. Så blir det lommeboka og hvilket merke du foretrekker som blir avgjørende.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• bardp
                    • Nov 2010
                    • 2473

Har ikke så mye efaring med de større og mer påkostede servoene så her kunne noen annbefalinge og efaringer det komme godt med. Har liggende 5 stk VS-2A kraftig analog servo 5-6 kg - ThrottleStore.Com servoer men de blir vel kansje ikke brukende til noe annet en til thottel og kansje til balanseror til den minste da det vistnokk skal være en på vær side.

Comment

• Superstar40
                      • Dec 2002
                      • 1667

Jeg kjenner ikke de servoene, men generelt så er billige servoer dårlig på sentrering og blir fort slarkete i drevet. Legger du deg på servoer fra 300 - 500 kr fra Futaba, Hitec, Jr eller Graupner så skal de være mer enn bra nok i dine modeller. Men skal du ha ultrapresise servoer så må du doble beløpet som er nevnt ovenfor. Skal du bruke modellen til sport og "kose" flyging så er budsjett varianten bra, men skal du drive med "hårete" eller presisjons aerobatic så ville jeg gått for de dyrere variantene.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...