Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan monterer dere fuelklunken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan monterer dere fuelklunken?

    Jeg lurer litt på praksisen rundt fuelklunk rundt om. Jeg erfarer at flymotorene mine stopper i lange stup pga at fuelklunken ligger bakerst i tanken der hvor det ikke blir fuel å finne i slike situasjoner. Noen sier at klunken skal kunne bevege seg fritt rundt i tanken slik at den skal få tak i fuel uansett hvordan flyet er orientert. Dette har jeg aldri klart å fått til. Enten er slangene jeg bruker ALT for stive, eller så er klunkene ALT for lette. Er langt unna å få dette til med utstyret som er med i arf-settene. Hvordan løser dere dette i praksis rundt om?
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com

  • #2
    Originally posted by Blåmås View Post
    Jeg lurer litt på praksisen rundt fuelklunk rundt om. Jeg erfarer at flymotorene mine stopper i lange stup pga at fuelklunken ligger bakerst i tanken der hvor det ikke blir fuel å finne i slike situasjoner. Noen sier at klunken skal kunne bevege seg fritt rundt i tanken slik at den skal få tak i fuel uansett hvordan flyet er orientert. Dette har jeg aldri klart å fått til. Enten er slangene jeg bruker ALT for stive, eller så er klunkene ALT for lette. Er langt unna å få dette til med utstyret som er med i arf-settene. Hvordan løser dere dette i praksis rundt om?
    Bruk neopren slange, tygon blir veldig stivt. Viktig at klunken ikke går helt bak i tanken. Må vær litt rom mellom den og bakre vegg
    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

    +++

    Comment


    • #3
      Hvis tankslangen er så slapp at den kan bøyes 180 grader forover etter klunkens vekt så får du knekk på slangen med samme resultat. Jeg har alltid hatt stive slanger slik at den beveger seg men holder seg i bakkant. Hvor lange stup snakker vi om? Jeg har aldri opplevd motorkutt pga stup, er du sikker på at problemet ikke ligger andre steder? Prøvd varmere plugg, eller annen tankplassering?

      Merk: Headertank ville løst alle klunkproblemer
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Jeg kan ikke noe om fly, men fra helikopter som jeg er interessert i er fuel-flow managment et sentral tema.
        Kanskje du kan bruke de samme teknikkene som for helikopter:
        - Fuel magnet
        - Header tank
        - Myk klunk slange slik at fuel magnet kan følge bevegelsene til flyet inne i tanken
        TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
        Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
        GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
        Realflight G45 simulator
        Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

        Comment


        • #5
          Neopren er akkurat så stivt at den ikke klarer å bøye seg helt fram i tanken. Den vil også stoppe i sideveggen. Med mindre du har en enorm tank.
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

          +++

          Comment

          Working...
          X