Jeg lurer litt på praksisen rundt fuelklunk rundt om. Jeg erfarer at flymotorene mine stopper i lange stup pga at fuelklunken ligger bakerst i tanken der hvor det ikke blir fuel å finne i slike situasjoner. Noen sier at klunken skal kunne bevege seg fritt rundt i tanken slik at den skal få tak i fuel uansett hvordan flyet er orientert. Dette har jeg aldri klart å fått til. Enten er slangene jeg bruker ALT for stive, eller så er klunkene ALT for lette. Er langt unna å få dette til med utstyret som er med i arf-settene. Hvordan løser dere dette i praksis rundt om?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hvordan monterer dere fuelklunken?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Originally posted by Blåmås View PostJeg lurer litt på praksisen rundt fuelklunk rundt om. Jeg erfarer at flymotorene mine stopper i lange stup pga at fuelklunken ligger bakerst i tanken der hvor det ikke blir fuel å finne i slike situasjoner. Noen sier at klunken skal kunne bevege seg fritt rundt i tanken slik at den skal få tak i fuel uansett hvordan flyet er orientert. Dette har jeg aldri klart å fått til. Enten er slangene jeg bruker ALT for stive, eller så er klunkene ALT for lette. Er langt unna å få dette til med utstyret som er med i arf-settene. Hvordan løser dere dette i praksis rundt om?AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
+++
-
Hvis tankslangen er så slapp at den kan bøyes 180 grader forover etter klunkens vekt så får du knekk på slangen med samme resultat. Jeg har alltid hatt stive slanger slik at den beveger seg men holder seg i bakkant. Hvor lange stup snakker vi om? Jeg har aldri opplevd motorkutt pga stup, er du sikker på at problemet ikke ligger andre steder? Prøvd varmere plugg, eller annen tankplassering?
Merk: Headertank ville løst alle klunkproblemerMVH
Jon Gunnar Wold
Comment
-
Jeg kan ikke noe om fly, men fra helikopter som jeg er interessert i er fuel-flow managment et sentral tema.
Kanskje du kan bruke de samme teknikkene som for helikopter:
- Fuel magnet
- Header tank
- Myk klunk slange slik at fuel magnet kan følge bevegelsene til flyet inne i tanken
TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
Realflight G45 simulator
Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm
Comment
-
Neopren er akkurat så stivt at den ikke klarer å bøye seg helt fram i tanken. Den vil også stoppe i sideveggen. Med mindre du har en enorm tank.AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
+++
Comment
Comment