Unconfigured Ad

Collapse

Hvem selger karbon-propeller i Norge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ofremmi
    • Sep 2002
    • 490

Til r1200rt : Som Henning skriver så jobber du utenfor mitt erfaringsområde, i tillegg utenfor APC sine anbefalinger for maksimalt turtall.
    APC Safety Limits står det at E-propellene ikke bør kjøres over : Maximum RPM=145,000/prop diameter (inches). For en 20" er da grensen 7250 o/min. For vanlige APC propeller for glow-motorer er grensen : Maximum RPM=190,000/prop diameter (inches), for samme 20" blir grensen for disse 9500 o/min. Jeg vil derfor anbefale deg å forsøke med an vanlig APC fremfor en tynn E for elektromotorer.
    Det er riktig som du sier at APC'ene ikke er like stive som carbon-propeller, min teori er at det er derfor de ikke støyer så mye. Hvilke egenskaper man ønsker å fokusere på må den enkelte vurdere selv, jeg forteller bare om mine erfaringer.
    www.ofremmi.info

Comment

• r1200rt
      • Feb 2010
      • 16

Originally posted by Balsahøvel
      Nå bruker vi normalt ikke mer enn 3000W og 20x13 – 21x14 ved 10S i F3A. Til det er APC – E veldig bra. Jeg har ikke noe flutter på APC – E 20,5x14

APC-E 20x8 og 5000W høres ut som feil propellvalg. Mulig det er normalt i slepeflyverden?

Henning
      Ja minst det for elektroslep, vi skal tross alt buksere fra 6 til 15 kg etter slepeflyet og trenger så mye kraft som mulig samtidig som det skal se litt skala ut også. Det største jeg har sett hittil er en 12kW motor i fronten av en Pilatus Porter på 3,37 meter.

Så carbon eller tre er et meget aktuelt spørsmål for oss som skal "elektroslepe".

Når man kjører full gass i ca 1 til 1.30 min for å komme opp til ca 400m høyde med "noe etter", er det interessant å vite hva slags erfaringer andre har og her i Norge er det ikke så mye erfaring å hente desverre.

Comment

• jijohans
        • Dec 2005
        • 1169

Hva med Xoar sine elektro propeller? Meg bekjent gir denne typen mye bedre performance,med tanke på mere trust,lavere strømtrekk og lengre flytid kontra APC-e i en Angel 50, med 6S og 16x8-10 prop...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Pehal
          • Aug 2010
          • 45

Hvor har du kjøpt den propellen der? Hehe! må bare ha en
          Fly: Protech Giles 202, Black horse Sukhoi SU-31, Pt-60, At-6 texan, Arc Beaver, F-27C stryker, Click V2, Yak 55, P 47 thunderbolt, P 51d mustang, Laser 3D, Bad Boy V2, og noen vrak.
          Heli: Raptor 50 (kopi), Raptor 90SE, Horibo Shuttle Z, kyosho falcon, og Trex 500 (kopi).
          Bil: Savage.
          Båt: Pro boat Thundercat 31og Kyosho lamborchini.

Comment

Working...