Lurer på hva dere bruker til å rengjøre modellen etter bruk? Jeg bruker ajax og filler men føler at dette ikke tar oljen godt nok. Jeg ser også at plastfilmen mister endel av glansen etterhvert som den blir brukt. Skulle nesten tro at fillene jeg bruker ripet opp filmen. Jeg har og prøvd spylervæske, men kom liksom likelangt med dette. Forslag??
Unconfigured Ad
Collapse
Hva bruker dere til rengjøring av modellen?
Collapse
X
-
Hva bruker dere til rengjøring av modellen?
Mine Modeller:
Dynaflite Spitfire - 40 size
Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
Calypso 60
Corsair, dogfigth size
Great planes piper cub (Treferdig)
DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
Pilot Seduction 25 (Treferdig)
Pilot Cap 10 (Treferdig)
Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
+ noen tilTags: None -
-
Må brukes med måte vet du, skal ikke drikkes
Bruker det en del i jobben jeg ogAlign T-Rex 450
Fizza elektrofly
JR 9xIIComment
-
Jeg bruker Jif universal vindusvask. Fungerer utmerket, og glansen forsvinner ikke, snarere tvert imot. Etter at jeg har sprayet det på og tørket med en tørr eller fuktig klut, tørker jeg med kjøkkenpapir. Blir helt rent!Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.Comment
-
Hmm.. har ikke noe oljesøl på mine modeller jeg.. (flyr på enten bensin eller elektro) hehe.
oki da.. har noen som det blir litt søl på, og da har jeg brukt jif ultra eller jif kjøkken.. funker for megComment
-
jeg bruker ogsp jif universal på både fly og helikoptre. blir helt rent.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
Vindusspylerveske på en gammel sprayflaske med en dasj Zalo er resepten til daglig etter endt dag på stripa
Rødsprit er bedre...men ble frarådet og bruke det pga at enkelte typer film ikke var videre glad i det.
Tror ikke dette er noe problem med skikkelig betrekning.Gjør general rengjøring med rødsprit på mine koseklumper i ny og ne uten at det har gjort noe annet enn og gjøre flyet rent.mvh MMComment
-
Jeg har ofte i mangel av annet tatt litt fuel fra kanna (tilpasset mengde) på en papirbit eller tøybit om tilstede, og det fungerer veldig bra, mulig det kan sette lukt, men da som oftest hele meg lukter eksos og fuel fra før av har jeg ikke lagt merke til det
Og fuelen har man jo alltid med seg, en kanne mindre....Ønsker dere en god dag på feltet !
Birger Mork
Mine besittelser :
Flygreier (Massevis)
Heligreier (En Mini Titan)
Bilgreier (Et par stk.)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment