Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly nr2, trenger anbefalinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly nr2, trenger anbefalinger

    Trenger et nr 2 fly og trenger tips til fly som er verdt og kikke nærmere på.

    Skal være enten med glow eller gas motor, skala eller warbird, har sett litt på denne Cardinalen hos TS: Cessna 177 Cardinal on Floats - ThrottleStore.Com

    Noen som har den? Fortell hvordan den er osv.

  • #2
    Ikke kjøp den. Den er tung som en murstein. Bare spør Jon M her på forumet. Han har hatt en slik.

    Skal du ha skala andrefly så vil jeg anbefale en cub. TWM Clipped Wing Cub .48 1/6 1600mm ARF
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #3
      Ja, min veide ca 4,4kg og med en .91 4t motor brukte den ca 100 meter før den var i luften.

      Men den Cuben JayBee anbefaler flyger veldig bra.
      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
      Harstad MFK

      Futaba 12FG

      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
      Slick 360 | Elektrokonvertert
      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
      Phoenix Decathlon | ASP.70
      Hexacopter

      Comment


      • #4
        og skal du ha warbird så flyr denne veldig bra Phoenix Model Spitfire .60 Warbird ARF PH067 - elefun.no - Radiostyrt hobby
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          hva med å prøve seg på et byggesett? skal en drive med skalafly er bygging nermest obligatorisk. Skaff noe godt verktøy og denne:
          mall sida
          Sikkert ikke verdens største utfordring å fly denne, men hvis en har planer om å lære å bygge egne fly så tror jeg den er et meget godt første prosjekt.
          MVH
          Eystein.

          Comment


          • #6
            Originally posted by sprengballe View Post
            har sett litt på denne Cardinalen hos TS
            Har sett et par av dem på flottører, og de fløy helt flott. Så flott at jeg har vurdert den selv før, men det er ikke rette modellen å modde til el-drift. Eneste grunnen til at den ikke inngår i flottør-stallen min.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Skal du ha den cardinalen så ville jeg IKKE gått for noe mindre enn 90 2takter.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #8
                Nortrading har noen warbirds fra VQ Models. Har ingen personlig erfaring, men de har noen flere modeller enn bare Spitfire og Mustang, feks Hurricane og Macchi MC 205.

                Comment


                • #9
                  Hva slags fly var/er nr 1? Vil ikke anbefale å gå rett på en warbird hvis du akkurat behersker en enkel trainer. Da ville jeg heller gått for en F3A liknende modell. De er lettflydde og du lærer virkelig å fly med en slik. Av dagens modeller har jeg erfaring med Sebart Angel 50 E. Dog i elektro, men det leveres glow conversion til den også. Den flyr helt fantastisk, kan gjøre alt og er snill.
                  Futaba T8FG-S
                  Noen planker og noen visper

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har hatt en Thunder Tiger Mk3, vurderer også litt om jeg skal gå for noe innen 3D...Har kommet over dette: MX2 30cc Goldwing-> MX2 30CC GOLDWING | RCPro.no
                    Noen som har dette flyet, eller er det andre 3D fly innen samme prisklasse jeg skal se etter (glow/gas). Noen med erfaringer med og handle hos "rc pro", seriøse folk eller?

                    Comment


                    • #11
                      Denne er ialefall billig World Models P-39 Aircobra ARF - - Norwegian Modellers så om du kraser denn er det jo ikke noen kjempekrise.
                      Elers kan en vel si om disse plastikmodelene til TS at selv om de er noe tunge flyr de nå faktisk meget bra bare de får nokk motor. De tåler da også ganske mye vind i forhold til andre modeller i samme størelse. Og sist men ikke minst de tåler en kras.

                      Comment


                      • #12
                        spørsmål nr. 1 kan jeg ikke svare på
                        men
                        spørsmål 2.jepp.......
                        Rc pro er seriøse så det holder

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by troasb View Post
                          Hva slags fly var/er nr 1? Vil ikke anbefale å gå rett på en warbird hvis du akkurat behersker en enkel trainer. Da ville jeg heller gått for en F3A liknende modell. De er lettflydde og du lærer virkelig å fly med en slik. Av dagens modeller har jeg erfaring med Sebart Angel 50 E. Dog i elektro, men det leveres glow conversion til den også. Den flyr helt fantastisk, kan gjøre alt og er snill.
                          Hvilket motor/esc/lipo oppsett bruker du og hvilke servoer?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sprengballe View Post
                            Hvilket motor/esc/lipo oppsett bruker du og hvilke servoer?
                            Jeg brukte anbefalt Hacker A50-16S og Flightpower 80A ESC, samt 6S 3600 mAh Turnigy. Flightpower ESC måtte jeg bytte til en Jeti Spin 066 70A da det var feil på den. Til servoer brukte jeg Power HD 5680 BB og Hitec HS-77BB i vingene.

                            Alt dette fungerer utmerket og modellen har utrolig power. Ikke helt fornøyd med Power HD servoene da det blir endel slakk i drevene på den etter en tids bruk. Skal bytte til Hitec HS-635 HB.
                            Futaba T8FG-S
                            Noen planker og noen visper

                            Comment


                            • #15
                              Sjekket ditt nr. 1 fly på youtube. Det ligner da mistenkelig på Ready fra TS? Altså det italienske plastflyet.
                              Har hatt et slikt, og som det er blitt sagt; Tåler mye vind pga vekta.
                              Min anbefaling som 2. fly;
                              Spacewalker. Lavvinget, men kjempesnilt og kan også brukes aktivt. Tips: 52 - 55 motor istedet for 46 som Seagull anbefaler.
                              Cherokee. Lavvinget, med nesehjul. Ellers veldig likt Spacewalkeren i egenskaper.
                              Mustang. Prøv 160 cm vs. Modellen fra Black Horse er meget bra. Mustang litt mer utfordrende, men med riktig CG og gjerne 4 takter
                              er dette et kjempeartig fly. Og TØFT i lufta!
                              U-Can-Do 3d. FInnes både i 1,60 og 1,80. Vi har 1,60 versjon. Morsomt 3 d fly.
                              FlyRoger
                              Spacewalker II

                              Comment

                              Working...
                              X