Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket fly?

    Hei og hopp!

    Jeg er ny her på forumet og har vert en GOD del innom og lest mye opp og ned etter ting jeg lurer på, men nå har jeg kommet fram til noe jeg ikke finner den infoen som jeg behøver hvilket fly?

    Jeg sitter og lurer på fly nr.3 jeg har tatt opp igjen hobbyen etter at jeg drev med dette da jeg fortsatt var våt bak ørene for 6-7 år siden, da jeg fant ut at det var liv i den lokale fly klubben i distriktet igjen (molde og omeng modellflyklubb) så fant frem den gamle Kyosho .40 traineren min og satte igang og har nå blitt bitt av basillen. Fikk så tak i en billig Protech Edge 540 som jeg tror er en 60-90 size som jeg har en saito 115 i, men denne kjøpte jeg halv bygget så nå har jeg lyst på ett nytt fly som jeg kan bygge fra bunnen av. Så mitt spørsmål til dere er da, hva skal jeg velge?

    Det det står mellom er en Seagull Edge 180 size eller Aeroworks 30cc edge (ja jeg er og har alltid vert en Edge fanatiker) hvilke av disse er og anbefale? jeg har også falt litt for saito motorene ettersom den jeg har er virkelig medgjørlig og går rimelig god, men etter litt lesing ser jeg også at bensin kanskje er og vurdere i disse flyene så hva er egentlig og anbefale?

    Takker på forhånd for den hjelpen dere har og komme med

  • #2
    Hvis det er fly i den sizen som er interessant så bør du sjekke utvalget på Modeller fra Goldwing hos Hobbyartikler - RCpro. Rimelige og gode modeller!!
    De har også en meget god bensinmotor: dle30cc
    Last edited by Bjørnar V; 08-06-11, 22:12.
    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

    +++

    Comment


    • #3
      Takker for rask tilbakemelding Bjørnar! Så litt på den Sbach342 30CC og den så jo veldig bra ut. Nå er jo jeg rimelig fersk i denne hobbyen så jeg ser vel kanskje litt for mye på utsende og har null erfaring om merker som er bra og ikke fult så bra. Har så vidt bynt og øve på litt hover og flatspinn osv.

      Nå har det seg slik at vi har en lokal selger på her hvor jeg bor som driver hobby butikk privat som kan skaffe disse flyene jeg nevnte over her (vertfall Seagull modellen), og han fører for det meste nett priser flatt + frakten. Grunnen til at jeg la til Aeroworks Edgen var at jeg falt for utformingene på den, syntes den virket rimeli lik den ekte versonen, men jeg har ingen peiling på hvordan disse er i luften. Så om noen har egne erfaringer og komme med her så hadde dette vert super bra.

      Mvh. Kaj Bjørnar

      Comment


      • #4
        Hei Velkommen tilbake i hobbyen
        Har du flydd denne edgen fra protech? Ville bare gi noen tips ang denne.
        Hadde en slik i 2006 med 0s 914takt. Litt undermotorisert men fløy helt greit. Som du sikkert har sett så har denne modellen justerbar angrepsvinkel på vingene. Den er utrolig sensitiv på justering! Skal ikke mye skruing til før modellen flyr som en dass, hehe.
        Jeg fant ut at modellen fløy best med ca 1 grad positiv pitch i forhold til stabben. Er en leken og flott modell, men den må "flyges" hele tiden og er en gøy utfordring i landingene!

        Comment


        • #5
          Takk for det surpass Ja, har hatt noen turer me Edgen nå, og det er en morro maskin og ha med å gjøre. Justerte vingene ca 1 grad og den flyr helt fint, litt tung i nesen kanskje men ellers ett toppers fly. Og det er som du sier den er ikke helt snill på landing, presterte å ødelegge understellet igår. Nå er jo ikke akkurat piloten den mest drevende enda heller, men det kommer seg etterhvert var mye penere landinger i starten da men, må ha vert nybegynner flaks.

          Comment

          Working...
          X