Unconfigured Ad

Collapse

Bygge landings stripe

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sprengballe
    • Jul 2010
    • 37

Bygge landings stripe

Jeg skal gå igang med og bygge meg flystripe, hvilken lengde-bredde skal jeg gå for som minimum?
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

Hvor stort område har du tilgang/tilatelse til? 10x80 meter er vel en grei standard. Men kommer jo helt ann på hvilke type fly som skal brukes.

Comment

• Thinnthinn
      • Sep 2002
      • 1172

Jeg har 75x15m. Fungerer helt fint til F3A-maskiner og diverse warbirds opp til 50ccm...
      Kommer jo også an på innflygningsmulighetene og mulighetene for utelandinger!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• ruborg2
        • Nov 2007
        • 407

vi har 120 x15 men det kommer ann på hvor store fly som skal lande der her er noen bilder av bygging av ny stripe
        Attached Files
        Rune Borgersen

Comment

• sprengballe
          • Jul 2010
          • 37

Originally posted by ruborg2
          vi har 120 x15 men det kommer ann på hvor store fly som skal lande der her er noen bilder av bygging av ny stripe
          Wow ser ut som dere får ei flott stripe der Størrelse på fly ikke mer enn 30cc i denne omgang, får også til og komme lavt inn før landing, kan det greie seg med 50 meter, hva tror dere?

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6935

50 meter duger såvidt hvis dere kan stille dere helt ved terskelen der dere lander fra. Hvis dere skal stå midt på stripa ville jeg sagt minimum 70 meter.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

Vi har 30x200 meter og den blir flittig brukt på hele sin lengde og bredde, og noen ganger utenom også hehe.

Vil anbefale 20x100 meter for fly opp til 30ccm. er kjekt å ha litt ekstra å gå på hvis det er litt vind for eks.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• ruborg2
                • Nov 2007
                • 407

Originally posted by sprengballe
                Wow ser ut som dere får ei flott stripe der Størrelse på fly ikke mer enn 30cc i denne omgang, får også til og komme lavt inn før landing, kan det greie seg med 50 meter, hva tror dere?
                tror dere kommer til å angre på om stripa blir for kort, lettere å lage den lang nok på første forsøk, jeg vil nok si min 100 meter
                Rune Borgersen

Comment

Working...