Unconfigured Ad

Collapse

Betrekning fra HK

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Betrekning fra HK

Hei er det noen som har prøvd betrekningsfilmen som HK selger. Den er jo svært billig så det hade vært intresant om den er brukbar.
  • Viggkri2
    • Nov 2005
    • 1047

Har prøvd den på ett par små elektromodeller, den virket som de fleste andre filmer jeg har prøvd, helt greit.

Viggo

Comment

• Ruduz
      • Jul 2005
      • 847

Originally posted by bardp
      Hei er det noen som har prøvd betrekningsfilmen som HK selger. Den er jo svært billig så det hade vært intresant om den er brukbar.
      Hei du!

Denne 3-meteringen er trekt med KUN Hobbycity betrektning. Gjorde det litt for å teste den ut også. For å si det sånn, det trekket funker jævlig bra. Trodde de svarte tigerstripene skulle falle av etter noen måneder, men etter 2 år sitter dette dønn enda. Lett å jobbe med er det også. Det negative er vel at det kan komme ut litt lim i sjøtene, men dette tørker du lett bort.
      Anbefales på det sterkeste.

NB! Jeg har ikke prøvd trekket på spantkonstruksjon enda. Men det kan jeg jo gjøre. Bestilte jo 15 meter for mye
      Attached Files
      Last edited by Ruduz; 17-06-11, 16:59.
      All you need is love

Comment

• skoolsen
        • Mar 2009
        • 193

Kan også annbefale betrekningen til HK. Er mer fornøyd med denne enn Monocote, Har brukt den sølvfargede filmen med bra resultat, den er fin å strekke og det virker som den holder seg på plass .
        Attached Files
        Magnar Schou Olsen

Comment

• peppern75
          • Jun 2006
          • 671

3.25 meteren og 2.75 meteren er begge trukket med HK trekk. Syntes det funker helt topp. Eneste er at ved skjøter kan det syntes litt lim, men det tørker man bort med rødsprit på litt tørkepapir. Har også brukt trekket på mange mindre modeller. Syntes det er sitter godt og er lett å strekke rundt vingetipper. Er litt spent på hvordan det holder seg over tid, 5-10 år. Har bare brukt det i 2 år. Holder også på å trekke en 38% Cosmic Wind, og restaurere Bücker Jungmann med dette trekket.
          Attached Files
          Last edited by peppern75; 17-06-11, 19:45.
          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
          Spikkestad

Comment

• Biplan
            • Apr 2008
            • 903

Originally posted by peppern75
            Eneste er at ved skjøter kan det syntes litt lim, men det tørker man bort med rødsprit på litt tørkepapir.
            Bedre det, enn at det er for lite lim.
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Ja da er det vel bare og bestile seg noen ruller.

Comment

• Ruduz
                • Jul 2005
                • 847

Originally posted by bardp
                Ja da er det vel bare og bestile seg noen ruller.
                Hehe ja. Du vil også merke at den trenger litt varme. I alle fall den grå, gule, hvite og sorte som jeg har prøvd. Skal du bestille noen spesielle farger, les litt på diskusjonene nederst på det produktet du vil ha, for det er noen få farger der som har litt annen nyanse enn det du kan se på bildet etter som jeg har hørt. Men disse primærfargene stemmer temmelig bra med det du ser.
                All you need is love

Comment

Working...