Unconfigured Ad

Collapse

Import?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KajB
    • Apr 2011
    • 85

Import?

Er tilbake med flere spørsmål jeg!

Da har jeg så og si bestemt meg for nytt fly, en GW Pitts Python 50cc(takk til Bjørnar V for anbefalingen av GW). Fant ut at jeg like greit kunne fleske til med noe med litt størrelse på når jeg først skulle kjøpe nytt .

Dette blir mitt første bensin fly så dette kan bli en liten utfordring for en overambisiøs nybegynner, men men!

Så kommer det egentlige spørmålet, er det lønnsomt og importere fra USA eller ett annet sted?

Og hvis noen har noen butikker og anbefale som de er fornøyde med som selger GW og kunne tenkt seg og dele dette så hadde det vært veldig fint, og litt info om fraktpriser toll osv hadde og vært til god hjelp

Takk på forhånd.
    Kaj B.
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Har ingen erfaringer med GW, men likevel:
    Normalt er det veldig dyr frakt fra USA på så store esker. Der fins en måte via et firma som jeg ikke husker, men andre kan fylle inn her...?
    Det er ikke toll på modellfly. Men du får et fortollingsgebyr, en hundrelapp eller tre omtrent avhengig av måten det kommer inn på.
    Så kommer moms, 25% av verdi OG frakt.

RcPro har GW; http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...artno=GW-U320C men er tomme nå. En mail til dem så får du vite om/når den kommer inn igjen. God service der! De har jo noen GW-modeller inne, hva med en Ultimate?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• KajB
      • Apr 2011
      • 85

Har send mail til Rcpro tidligere idag, her sjekkes det meste.
      Vurderte Ultimate, men falt jo da liksom litt for Python'en, får bare smøre meg med litt tålmodighet. Har god tid jeg, skal være et langtidsprosjekt uansett.

Men hvis det er så mye frakt fra statene så er d vel ikke så mye å spare på å bestille derifra da selv om prisene er en god del lavere på flyene for tiden...

Comment

• KajB
        • Apr 2011
        • 85

Fikk nettopp mail fra Valley View RC, de regnet med over 300 dollar i frakt så da er det jo ikke så mye og spare på import egentlig...
        Om noen ikker har andre erfaringer da som kan få ned frakt prisen?

Comment

• Bjørnar V
          • Mar 2011
          • 388

Vet at de som flyr ultimate er svært fornøyd
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

+++

Comment

• rcmodeller
            Forhandler
            • Jun 2003
            • 374

Import

Helt riktig.
            Store og evt tunge ting lønner seg sjelden å importere enkeltvis.
            Til det blir frakten ofte alt for høy, og i tillegg kommer gjerne dyre gebyrer og moms på store ting, da de ikke slipper gjennom tollen med lav verdi.
            Så slike ting lønner seg normalt kun å importere i hele kontainere.

Når det gjelder små ting, så kan det være mye å spare på å importere selv.
            Men vær sikker på at firmaet du importerer fra står for kvalitet, og ikke minst, at de aksepterer reklamasjoner.
            Fordi at mange i utlandet spekulerer i å selge, unnskyld uttrykket, billig dritt, og aksepterer ingen klager.
            Husk at norsk kjøpslov ikke gjelder i andre deler av verden.

Er selv importør, som mange sikkert vet, men ikke grådig. Så jeg deler gjerne mine erfaringer med andre.
            Jeg har selv importert fra utlandet siden jeg var guttunge, og lært leksa den harde veien, men morro har det vært hele tiden.
            Så importer gjerne selv, men sjekk grundig både kvalitet, og hva det vil koste totalt, og hva du er villig til å risikere hvis noe går galt.
            Bare gode råd på veien, ingenting annet.

RC Modeller ft i Kina

Comment

• yak
              • Mar 2008
              • 302

rcpro har en aeroworks pitts 50cc inne
              bedre kvalitet på dette flyet og kortere bygge tid

Comment

• KajB
                • Apr 2011
                • 85

Tusen takk for tilbakemeldingen rcmodeller! Dette her var god informasjon å ta med seg videre.

Får vel kanskje begynne å vurdere Ultimate.
                Den er appellerer ikke like mye til meg som Python'en, men den får de ikke inn igjen før til september. Å da kan det hende jeg begynner å omskolere meg og har da en smule dårligere råd til fine dyre fly dessverre, men vi får se hva som skjer.
                Plutselig kommer det kanskje en Python i posten uansett, har fortsatt ett ess i ermet

Comment

• KajB
                  • Apr 2011
                  • 85

Bedre pris også

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Greit å få tak i det du virkelig har lyst på
                    Men, Pitts Python er sååå mars 2011. Ultimate er tidløst!
                    (PS; dette var spøk)

Hvis du aldri har fløyet dobbeltdekker før så er det en ting du skal ha i bakhodet; i forhold til fly med èn vinge kan du få deg en kraftig overraskelse hvis du får motorkutt og skal inn og lande. Dobbeltdekkere seiler ikke som andre fly, de stopper opp! Ikke farlig, bare verdt å vite
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• KajB
                      • Apr 2011
                      • 85

Blir akkurat som Protech Edgen min det. Faller som en murstein til og med på tomgang.
                      Den er forresten på operasjonsbordet nå på grunn av en "litt" for hard "landing" som medførten at den slo hjul bortover stripa og bresta hele ene på bakre delen av fly kroppen, men regner med den er oppe og går igjen til helgen

Comment

Working...