Unconfigured Ad

Collapse

Søndagsfly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Søndagsfly

Vurderer og kjøpe et elektrofly for og kunne fly litt på steder der en ikke bør lage for mye støy. Er det noen som har prøvd denne Yak 54 Giant 3D 150 BL RR - ThrottleStore.Com
  • Morten Henrik Hansen
    • May 2011
    • 13

En kompis har nettopp kjøpt det flyet, holdt på å montere igår, blir vel maiden idag. Men det ser da greit ut, men er jo vanlig isopor som ikke tåler all verdens..

Og jeg har den andre Yak`en, med 140cm vingespenn.. Er fornøyd med det, tåler en god del og... og ikke minst flyr det bra

Comment

• extracap
      • Feb 2006
      • 556

Hei !
      Vi har den som skole/herje fly i klubben, og den fly faktisk meget godt .
      Eneste problemet vi har hatt er att skruene(motorfeste osv)løsnett etter bare noen få turer.
      Mvh Geir Mogstad
      ---------------------------------------
      slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Har Jak av balsa med en ASP 61 4 takter i fra før og den flyr jo meget bra men bråker jo litt. Gåt ut fra at isopormodellen tåler like mye som balsaflyet og det har nå holt meget godt. Du får komme tilbake med raport når kompisen din har fåt prøvd flyet. Greit og få lit info utåver et som står på hjemmesiden til forhandleren. Elers noen som har synspungter på modellen?

Comment

• AudunN
          • Oct 2008
          • 236

Jeg har denne modellen : EPO Yak 54 50EP ARF - ThrottleStore.Com med 6s oppsett fra HK (1600w), JR og Hitec servoer. Flyr veldig fint med små utslag og blir en råtass med store utslag. Helt vill rollrate. Litt tungt i forhold til lette balsafly i samme størrelse (mitt kom på 2,7kg). Hardware fra Kina er vel ikke det aller beste, men jeg hadde ingen store problemer med bygginga. Absolutt verdt prisen

Comment

• Valtra
            • Apr 2011
            • 18

Har flydd denne siden november og det leverer over all forventning. Anbefales!
            Det er som nevnt tidligere litt tungt og faller dermed litt fort. (6 cellers oppsett)
            Fikk en overaskelse på maiden ved at flyet var mer litt mer 3D enn forventet, men fikk på 230gram bly i front så ordnet dette seg.
            Har blitt vant med flyet og flyr nå med 130 gram bly i front.
            Men uansett så så får du mye for pengene og flyet tåler en støyt. Det eneste jeg har gjort er å bytte til et carbonunderstell og satt på 75mm hjul. (Det orginale var av pianotråd og det passer ikke min flystripe)
            Tok knekken på motoren i vår, men etter 3 dager så lå det en ny i postkassa.
            Forresten, bytt propellfeste med en gang, så slipper du alle "glidefly" opplevelsene jeg har hatt....
            ________Bjørnar Rosenkilde Knutsen________

Fly ute: 3DHS EXTRA 330SC 57", SebArt Katana S30E 48"
            Fly inne: 3DHS EXTRA 330SC 33", 3DHS EDGE 34"
            Radio: Futaba T8FGS

Comment

• RunarS
              • Jun 2010
              • 226

Har samme modell, men har ikkje hatt den i lufta enno. Kor mange cm er CG frå forkant vinge? Sånn "ikkje- ekstremt"-oppsett.
              Runar Sandnes
              Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
              Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• Morten Henrik Hansen
                • May 2011
                • 13

Tok maiden på en kompis sin igår, ble en rask runde for cockpiten falt av 1-2min etter takeoff.. enkel roll så så vi noe som dalte ned fra himmelen :P Så anbefaler å feste cockpiten bedre.. og justere cg, for det var... tja.. skummelt å fly :P

Comment

• Valtra
                  • Apr 2011
                  • 18

Har prøvd meg fram med CG'en fra 305-325 fra front cowling. Ligger nå på mellom 310 og 315 alt etter hvilket batteri jeg har i, uten at dette har innvirkning på flyet.
                  ________Bjørnar Rosenkilde Knutsen________

Fly ute: 3DHS EXTRA 330SC 57", SebArt Katana S30E 48"
                  Fly inne: 3DHS EXTRA 330SC 33", 3DHS EDGE 34"
                  Radio: Futaba T8FGS

Comment

Working...