Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket fly er dette??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lanzin
    • Jul 2011
    • 9

Originally posted by ROB
    Ser ut som en modifisert Sagitta fra Airtronic's sitt byggesett.
    Får ikke halen til og stemme når jeg ser på bilder av sagitta modeller...
    Noen andre liknende modeller?

Comment

• ROB
      • Jun 2010
      • 21

Originally posted by lanzin
      Får ikke halen til og stemme når jeg ser på bilder av sagitta modeller...
      Noen andre liknende modeller?
      Hvis kroppen er av glassfiber, overgangen mellom høyderor og kropp stemmer, flying tail og den typiske "Hørner" vingetipp samt konstruksjonsmetoden(se gjennom betrkningen) på høyderoret tyder på et sett fra tidlig 1980 årene fra Airtronics. Bygget selv et slikt, nydelig materiale og linjer, men her er det modifisert (ødelagt ) med en glow motor i nesa.

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1562

Kan jo være at den motoren som sitter i, bare er full av gammel olje og møkk. Jeg har demontert og renset noen av mine motorer fra 60 tallet. Og min eldgamle 1,5 cc med glødeplug startet og gikk fint etter en god rens med aceton. Nå var jeg så heldig at jeg fant en ny plugg i esken, kanskje det avgjorde saken.
        Last edited by ArneH; 17-07-11, 10:11.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• lanzin
          • Jul 2011
          • 9

Originally posted by ROB
          Hvis kroppen er av glassfiber, overgangen mellom høyderor og kropp stemmer, flying tail og den typiske "Hørner" vingetipp samt konstruksjonsmetoden(se gjennom betrkningen) på høyderoret tyder på et sett fra tidlig 1980 årene fra Airtronics. Bygget selv et slikt, nydelig materiale og linjer, men her er det modifisert (ødelagt ) med en glow motor i nesa.
          Kroppen er av tre... Veldig lett tre. Ser på buken der den har landet så er det skrapet vekkmaling. Der er treverket synlig.

Comment

• lanzin
            • Jul 2011
            • 9

Originally posted by ArneH
            Kan jo være at den motoren som sitter i, bare er full av gammel olje og møkk. Jeg har demontert og renset noen av mine motorer fra 60 tallet. Og min eldgamle 1,5 cc med glødeplug startet og gikk fint etter en god rens med aceton. Nå var jeg så heldig at jeg fant en ny plugg i esken, kanskje det avgjorde saken.
            Jeg skal gjøre et forsøk på og rense den.. Noen tips utenom aceton??

Comment

Working...