Unconfigured Ad

Collapse

Hvor fly i Bergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trondm
    • Jul 2011
    • 36

Hvor fly i Bergen

Jeg har hatt en tråd i nybegynnerforumet og fått råd og vink angående kjøp av fly til nybegynner. Jeg klasket til og kjøpte meg et cessna med vingespenn på 1,5 meter.
    Et fly på denne størrelsen drar man jo ikke opp i hagen sin med mindre man har en avsindig stor eiendom. Så etter å ha lett rundt omkring i åsane/arna området har jeg ikke funnet en eneste god plass å fly. Det beste jeg kunne finne var Arna Stadion men der står det også et stort skilt om at det er forbudt å bruke banen. Tilsvarende nede ved bergen landsfengsel, der blir man anmeldt om man prøver seg. Lett forståelig, men surt likevel.

Så spørsmålet er jo om det finnes en plass i bergen der man ikke må gjøre seg til kriminell for å dyrke hobbyen sin. Bergen Modellflyklubb har meg bekjent fremdeles ikke fått tildelt noen plass av Bergen kommune og selv om de har muligheten i september er det vel ingen som holder pusten.

Alle tips mottaes med største takknemlighet!!

Mvh
    Trond
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Stend Ved siden av Stend jordbruksskole..

Comment

• Trondm
      • Jul 2011
      • 36

Originally posted by Trulsen
      Stend Ved siden av Stend jordbruksskole..
      Flyr man på stend fremdeles? Ifølge BMFK sin hjemmeside har de ingen plass å fly fra. Eller var det plassen ved siden av gjenbruksstasjonen de har mistet og man har flyttet lengre ned til jordbruksskolen?

Trond

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Flyr fortsatt på samme plass, men det er ikke noe organisert

Comment

• Trondm
          • Jul 2011
          • 36

Ahh, det er jo flott å vite, trodde klubben var kastet vekk. Synd at BMFK ikke kan organisere noe, hadde vært fint med et nybegynnerr kurst. Men har jeg muligheten til å fly på et gressområdet er jeg godt fornøyd med det.

Takk for tipset

Trond

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Ja det er veldig synd at de ikke får stripe der lenger. Mange fra klubben som fortsatt flyr der og er det fint vær er der alltid folk stort sett. Jeg vet det jobbes med stripe, men det er ikke alltid like enkelt viser det seg..

Lykke til om du tar turen opp der

Truls

Comment

• JonFredrik
              • Jul 2011
              • 3

Hei Trond!

Jeg bor i Bergen og har samme problemet... Men du kan jo fly ved siden av Stend Jorbruksskole, jeg har også hørt at det går ann å fly på Askøy. Det skal visst være en fotballklubb på Askøy med en stor bane (vet ikke om banen er i bruk lenger av fotballspillere, p.g.a. det er en nybygget fotballbane like i nærheten) hvor flere modellflygere tar turen. Har vært der selv men uten modellfly (flyr mest i Oslo grunnet ingen skikkelig bane for BMFK).

mvh Jon

Comment

• JanFredrik
                • Sep 2006
                • 491

Hei.
                Os Aeroklubb har et veldig bra anlegg på vaksinen flyplass ved Ulven leir. Man må være medlem i klubben for å bruke anlegget. Vi kan gjøre det som trengs for å få nybegynnere( nye medlemmer) i luften. Ta kontakt med meg, (pm eller finn tlf nr på hjemmesiden til OAK) hvis det er interessant.

Det som foregår på stend er IKKE i BMFK sin regi, og jeg er ganske sikker på at klubben ikke vil assosieres med det som foregår på stend. ( her må gjerne styret si sitt, Ben_E.)
                Jan Fredrik Bjordal
                www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

Working...