Unconfigured Ad

Collapse

Extra 300 120 fra The World Model

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Extra 300 120 fra The World Model

I går kveld hadde Extra 300 120 fra The World Model sin første tur med en ASP 120 4t. Flyet fløy meget bra og gleden var stor. I dag fikk edt seg to turer før betrekningen på vingen løsnet og flasset av. Ser at den er begynt og løsne også på kroppen. Forsøkte og feste den med strykjern men det virker som det ikke er lim på den. Har noen vært borti lignende?
    Har sent en meil til Norwegian Modellers AS som jeg har kjøpt modellen fra og er spent på hva de sier.
  • Guest

#2 Unapproved
    Dette er et kjent problem på the world model sine modeller. Hvertfall for noen år siden.

Comment

• Raptor
      • Sep 2003
      • 837

Alle TWM modeller må en gå over med strykejern og tape evt. annen betrekning som går ut i en spiss eller i null. Skjøter må en ekstra stryke over. Ellers har jeg opplevet at filmen er dårlig og de burde funnet på noe annet. Den delaminerer ofte også. Synes byggingen fra produsent er "b" kvalitet.. Jeg har hatt 2 clipped wing Cuber fra TWM og det var bare så vidt den siste ikke ble trukket om i Oracover men den gikk eller ble solgt. Synd dette med betrekningn. Modellene flyr jo ok.
      Last edited by Raptor; 14-08-11, 13:04.
      Mvh.
      Rolv Leirro

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Har nå vært i kontakt med Norwegian Modellers AS som tilbyr meg pengene tilbake om jeg returnerer flyet, da de ikke har flere av den typen. Eller jeg kan få ny betrekning til flyet om jeg vil trekke det opp selv. Er i sterk tvil på hva jeg bør gjøre har aldrig trukket opp nås så stort og er usikker på hvordan det vil gå og hvor mye arbeide det er. En må vel av med alle ror som er CA hengslet og hengsle den på nytt om det skal bli bra. På den annen side er det jo en del arbeide og montere en eventyelt ny modell også. Noen som har erfaring med dette som kan komme med gode råd.

Comment

• Ofly61
          • Apr 2008
          • 785

Originally posted by bardp
          Har nå vært i kontakt med Norwegian Modellers AS som tilbyr meg pengene tilbake om jeg returnerer flyet
          .
          .
          Det spørs hvor mye det koster å returnere (frakt / transport) den må du dekke vanligvis ...
          Dersom disse kostnadene er små i forhold til det du får tilbake så returner flyet.

Odd H.

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Flyet var et jeg kjøpte på tilbud så jeg har ikke betalt så mye for det Kr 1250,-. Frakten tilbake skal Norwegian Modellers AS dekke ifølge han jeg snakket med. Jeg syntes flyet fløy så innmari bra alerede på de første turene at det kunne vært morro og fåt det i skikkelig stand.

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Er det ikke bare å trekke det selv da så er du et fly og en erfaring rikere?

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Da har jeg kommet til en avtale med Norwegian Modellers AS. Jeg beholder flyet mot et avslag på Kr 1000,-. Har en som er vilig til og trekke opp flyet inklusiv trekk for den summen. Men pengene klarte jeg jo selvsagt og bruke opp med en gang som delbetaling på denne Hobbico Sukhoi SU-31 Før kr.2795,- - - Norwegian Modellers
                Må forøvrig berømme Norwegian Modellers AS for svært god servise og stor imøtekommelse. Et sted det kan anbefales og handle fra.

Comment

Working...