Unconfigured Ad

Collapse

Isopor/EPP flygende vinger (med el-motor)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ulven
    • Jun 2002
    • 451

Isopor/EPP flygende vinger (med el-motor)

Er det noen som har testet ut slike?

Jeg har, og er meeeeget godt fornøyd. Jeg kjøpte meg en Toro 300 (eller hva den het) på SmallSize i oslo, var en kveld med liming og montering.. neste dag ut å fly.
    Et par krash i begynnelsen på grunn av for stort utslag på rorene men ingen skade..
    Flyr som en drøm, en kompis som aldri har flydd før fløy denne etter kort treningsrunde, gøyal å ha, flyr på fotball plasser (løkka), har "dogfight" med andre osv. Utrolig artig sak, absolutt å anbefale, selv for den avanserte pilot da denne kan være en virkelig god "stikke-trening" når det flys dogfight etc. Roller, looper, flyr på hodet, seiler som et seilfly ved riktig vind.. Har bilder av min på hjemmesiden min, men det kommer flere bilder.
    (hjemmeside: http://freddy.ulven.com/rc)

Den kontrolleres fra en radio med mix'muligheter da den bruker balanserorene som høyderor, en minimini mottaker og fartsregulator gjør at du kan bestemme hastighet, eller slå av motoren helt og seile på vinden. God rekkevidde også.

Har flydd endel ganger på Ekebergsletta med denne, vekker oppsikt

Noen som har spørsmål er det bare å skrive i vei her..
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc
  • Thomas Revå
    • Apr 2002
    • 150

Har en el-vinge jeg også (tror den heter razor?). Laget i Arcel-foam, som har den ypperlige egenskap at den ikke trengs å trekkes, noe som passer meg ypperlig (lat). Motoren er en 480, med en 7 cellers 950mAh batteripakke (dette er vel egentlig svakheten, en 8 cellers pakke med RC 2400 hadde gjort susen). Har ikke fått flydd den så mye enda, men flyr vel sikkert helt greit. Får se om jeg skriver et lite review av den etter hvert som jeg får prøvd den ut litt på hang. Tror ikke X-wing saken er så gæren heller, den er til Speed 280 motor. Sikkert mange andre fine elektro-vinger også.

Comment

• Ulven
      • Jun 2002
      • 451

Jeg har fått meg en ny en nå, den er kuttet og tilpasset litt penere enn den gamle..
      Tenkte jeg skulle finne et sted i oslo området jeg kunne fly med denne på kveldene framover.. blir fort mørkt nå...

Holder du til i oslo området eller?
      Er det andre som har slow-flyers, Delta vinger etc.. som er med på å møtes på et fast sted på ettermiddagene for å fly litt???
      Jeg har flydd på følgende steder med min vinge...
      - Ekeberg Sletta,
      - Fotball bane ved Abildsø
      - Kodac bygget ved kolbotn...

Noen flere steder???
      Freddy Ulvseth

Comment

• Thomas Revå
        • Apr 2002
        • 150

Bor i Tønsberg.. Skal ikke mye til for å fly en vinge (spesielt ikke de lette med 280 motor), litt god fantasi, mot og en grassplen så er man i gang

Comment

• Topografi
          • Aug 2002
          • 24

Thomas,

Har du gjort ferdig x-wingen din enda eller? sett i gang ..

Jeg bor i Holmenkollområdet. flyr x-wing, pico-stick og andre merkelige farkoster her og på en stooor plen ved Bogstadvannet.. Er det et slags miljø inni Sørkedalen? synes jeg hørte noen som holdt på der inne forleden.. Si fra hvis du skal være med å fly på Bogstad en dag

Petter
          petter

Comment

• Ulven
            • Jun 2002
            • 451

Klart jeg blir med.. er ikke vanskelig å overtale til å fly jeg.. hehe...
            Har du en veibeskrivelse til bogstadvannet? er ikke sikker på hvor det er jeg...
            Er det opp mot røa, så til høyre der, opp til bogstad camping, kjører forbi slik at du har campingen på høyre side mot den gården der? er jeg på riktig vei da?
            Freddy Ulvseth

Comment

• Thomas Revå
              • Apr 2002
              • 150

Petter: den har nok stort sett samla støv hittil i høst, må få bygd den opp så jeg har noe som flyr greit til å fly med hjemme.. Før jeg fikser x-wing, må jeg ha 2 halvseriøse seilfly til hang.

Comment

• Topografi
                • Aug 2002
                • 24

petter

Comment

• Topografi
                  • Aug 2002
                  • 24

Jepp, da er du på riktig vei.. Du kjører forbi bogstad gård, gjennom en slags s- sving i nedoverbakke, et lite brunt hus på venstre side hvor det står "christiania roklub". På venstre side vil du da se en stor gressplen, og 100 meter til på høyre side er det en stor parkering(ved en liten hoppbakke).. Blåser noe sinnsykt i dag, hadde tenkt å dra å fly hang, men det er feil vindretning ..

Jaja, får bygge litt på den nye hotlinern min med børsteløst oppsett

mvh Petter
                  petter

Comment

• Ulven
                    • Jun 2002
                    • 451

Det er meldt om bedre vind i morgen, la oss håpe på det beste
                    Freddy Ulvseth

Comment

Working...