Unconfigured Ad

Collapse

Asfalterte flystriper

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daytonabeach
    • Aug 2007
    • 209

Men Christen da, det var vel et litt dumt spørsmål etter alle innleggene og trådens tittel

Regards Chris
    Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

• GTI20
      Moderator
      • Jul 2008
      • 1426

tror mer han siktet til hva slags fly du bruker siden du må ha asfalt. ikke alle som er like gode til å formulere seg..
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

Comment

• -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

Får spørre igjen da var litt nyskjerrig på hva slags fly du trenkte asfalt til.

Så, hva slags fly er det du skal fly på asfalt? eller ta av fra asfalt blir det korekte spm. Flyet flyr jo i lufta
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

Comment

• piper
          • Jan 2005
          • 378

Syns spørsmålet til Christen var svært så relevant jeg. De fleste klubber har da gresstriper på 100-200 meter og det er neimen ikke mange modeller som ikke kan opereres på disse. Hos oss er det flere medlemmer som har flydd div. turbinkjerrer på ca. 120 meter uten problemer.
          Terje Pedersen

Indre Østfold Modellflyklubb

91399490

Comment

• daytonabeach
            • Aug 2007
            • 209

Jaja, burde skjønt hva han mente, men trodde kanskje det var litt selvforklarende...

Det er en FMS P-51, retractsene er ikke av det mest solide slaget, og ønsker om mulig å ta jomfruturen på asfalt (landing/takeoff) til jeg vet å handle den, så kan jeg sikkert prøve på gress etterpå, andre har vært litt uheldig i ulent gress, det er jo få steder som har putting green på stripa, og det bør tåle en liten hump eller to, men som sagt, greit å fly inn modellen på jevnere underlag først, kaster bort nok tid på skrubenken som det er om ikke jeg skal begynne å gamble med usikre ting også, har en jobb til daglig, og ønsker ikke bruke opp helgene/fridagene på å mure meg inne fra omverdnen, sååå gøy er ikke denne hobbyen

Regards Chris

Comment

• P-51D_OLD_CROW
              • Oct 2006
              • 840

Jeg flyr min fms mustang fra gressstripa vår på Kløfta.
              Det går helt fint. Take-off blir ikke helt skala akkurat men opp kommer jeg.
              Det er en ny-asfaltert vei på Jessheim som ser lovende ut for modellflyvning! Stooort åpent område og 100-200m med ny vei!
              Lite trafikk er det også. Eneste minus må være at det ligger litt nært Gardermoen. Tenkte på å teste ut denne veien en ettermiddag!
              Stig-Arne Isaksen

Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

Comment

• daytonabeach
                • Aug 2007
                • 209

Originally posted by P-51D_OLD_CROW
                Jeg flyr min fms mustang fra gressstripa vår på Kløfta.
                Det går helt fint. Take-off blir ikke helt skala akkurat men opp kommer jeg.
                Det er en ny-asfaltert vei på Jessheim som ser lovende ut for modellflyvning! Stooort åpent område og 100-200m med ny vei!
                Lite trafikk er det også. Eneste minus må være at det ligger litt nært Gardermoen. Tenkte på å teste ut denne veien en ettermiddag!
                Kult, har du noe link til hvor det er fra gule sider ell.l?

Regards Chris

Comment

Working...