Unconfigured Ad

Collapse

EF Extra 88" roller helt merkelig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decathlon
    • Nov 2001
    • 234

Modellen er ikke fremtung ihht til instruksjonene. Anbefalt CG ligger på 6" til 6 3/4" fra fremkant av vinge, jeg har flydd den på 6 3/4" så burde ikke være fremtung.
    Hvis jeg justerer begge høyderorene så de ligger likt med hver sin stab så vil dem ha vidt forskjellig vinkel sett i forhold til hverandre (3-4mm forskjell målt i bakkant. Derfor jeg sier at en av stabbene må ha feil angrepsvinkel.

Servoer er Power HD 9150 rundt om, sentrerer likt hver gang jeg slipper til senter, og har samme utslag på maks....
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• william123
      • May 2005
      • 2330

Originally posted by Decathlon
      Har vel gitt opp for i år... Ikke testet roll opp, men roll ned vandrer den. Ikke mixet noe i knife edge, trekker mot canopy. Og har differensert rett vei, opptil 50%.
      Vel, siden den ikke går helt rett ned så er ikke differensieringen din 100% CG kan legges enda lengre bak uten problem. Hvis du legger CG slik at du kan ha nøytrale ror så vil modellen, sannsynligvis, gå rett i knivegg
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Decathlon
        • Nov 2001
        • 234

Originally posted by william123
        Vel, siden den ikke går helt rett ned så er ikke differensieringen din 100% CG kan legges enda lengre bak uten problem. Hvis du legger CG slik at du kan ha nøytrale ror så vil modellen, sannsynligvis, gå rett i knivegg
        For å si det sånn, når man drar ballanseror i stup trekker den mot canopy hele veien. Jack mente under NNM at jeg muligens dro høyderor i rolløvelsene, spesielt i reversert humpty bump, på tur ned med 1/2 roll. Jeg har i ettertid vært ekstremt oppmerksom på dette, i tillegg til å ha strammet stikkene, og kan garantere at jeg ikke drar høyderor. Differensiering har jeg jo testet, og hatt opptil 50% begrensnig på balanserorene når dem går ned, det gir tilnærmet ingen endring i flyets rollegenskaper.

CG vil jeg ikke ha lengre bak, har testet med CG litt lengre bak og da ble modellen ustabil og gjorde merkelige krumspring med halen :P
        Mvh Tommy Fosland
        Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• Decathlon
          • Nov 2001
          • 234

Ojojoj, litt opptrekk på motoren, CG så langt FREM som jeg aldri har hatt det før, og vips så sitter den! Liten touch dykkror på inverted, inv 45gr linjer uten bruk av ror, og roller helt ok!!
          Mvh Tommy Fosland
          Tromsø MFK

Comment

Working...