Unconfigured Ad

Collapse

Ny acromodell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andreas97sas
    • Apr 2011
    • 30

Ny acromodell

Hei

Har tnekt og kjøpe meg en Acromodell.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._EPO_PNF_.html

H[/URL]ar sett på den linket overfor. Hva syns folket ? Har flydd i 1 år nå og har over 1000 timer i Microsoft sin Flight Simualtor.

Av fly jeg har nå er det

Multiplex EasyStar og Multiplex FunCub.

Vil ha noe billig helst under 1500kr siden det er min første acromodell. Kom gjerne med tips

Andreas
    Last edited by andreas97sas; 31-08-11, 19:57. Reason: Rett link
  • Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

Hallo Andreas, og velkommen som pilot

Ville bare gi et par velmenende tips;
    - Modellen du har linket til er ingen akromodell, men et sjøfly. Jeg stiller meg relativt tvilende til kvaliteten uten å ha testet det...
    - Har du litt flykunnskaper, og har radio (?), ville jeg gått for en lavvinget "trainer" eller Sport-modell. Å finne noe slikt under 1500kr komplett (inkl. motor, batterier, servoer osv KAN være utfordrende. Spesielt noe som flyr godt).
    - Dersom du styrer mot elektro, ville jeg kanskje gått over på en indoor-type modell. Disse er billige, og er enke å fly heftig!
    - Dersom du flyr mest ute, er et lite "stalltips" en enkel flygende vinge (f.eks: ST-Model Zagi Børsteløs :: Pakke u/radio og lader - elefun.no - Radiostyrt hobby). Utrolig mye moro for lite penger, og tåler en trøkk samtidig som det er kapabelt til mye rart...
    - GWS Formosa (GWS Formosa 350C ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby) er og en billig, enkel og grei modell som mange har hatt mye glede av.

Det er ofte en sammenheng mellom flyegenskaper, kvalitet og pris, så kjøper man noe lite, billig, er det ofte litt vanskelig å fly det pent. Unntaket vil da være indoor, men de funker ikke spesielt godt utendørs i vinder over 1-2m/s..!

Fant forresten denne hos Elefun: STM MX2 Aerobatic 2.4GHz RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby - Spennende, men er redd denne kommer i kategorien "kilen"!

Selv har jeg en "Famous" (ca.1400kr helt komplett fra NAK-Shop) som jeg ratter rundt med på stille kvelder. Særs mye moro for lite penger! Har satt inn min egen mottaker så jeg får brukt egen sender på den, noe som forbedret egenskapene betraktelig....
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

Kjøp deg en Parkmaster i Norge og utstyr til den fra Hobbyking, det er det beste akroflyet for ferskinger. Det kan hende du havner litt over 1500 men du vil ikke angre, PM'en er et fly for livet og flyr så utrolig bra. Det tåler også sinnsykt mye så man tørr å slippe seg løs etter at man skjønner at det meste kan repareres. Selvom min ser helt herja ut i fronten med lim og teip så flyr den like bra som den var ny, og jeg har aldri brukt mer enn 10 minutter på reperasjoner. Den flyr også meget bra på billig utstyr, du trenger ikke all verdens med kraft så du klarer deg med en rimelig motor og batterier. Min er utstyrt for ca 100$ inkludert et par batterier og gode servoer (men uten mottaker). Det finnes også andre og billigere alternativer, som feks RCF Flash EPP A Rød, Sort, Grå - elefun.no - Radiostyrt hobby, halve prisen av Parkmasteren men jeg vet at flere her på MFN liker denne (har den ikke selv). Formosaen er også veldig bra, den flyr minst like pent som den ser ut, men den er ikke 3D kapabel hvis det er det du er ute etter. Og jeg støtter også forslaget om en flygende vinge, de er utrolig morsomme og lettflydde. Her har du et lite utvalg av både akro- og vinger komplett med alt unntatt batteri og mottaker TechOne - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr, litt enklere å slippe å lure på hva en skal kjøpe i tillegg.

Comment

• andreas97sas
        • Apr 2011
        • 30

Hehe , beklager. Det var feil link... Rettet op nå

Comment

• kristianwest
          • May 2011
          • 1769

Eller hva med denne Extra 300'n?

Kult fly, kapabelt til det meste en nybegynner kan drømme om. Kanskje litt kilent rett ut av esken, men sett linkene på de innerste hullene på servohornene og trim ned utslagene i radioen så har du et fly selv far kan manøvrere.
          Kristian Westgård
          Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

Comment

• Kyrre
            • Feb 2009
            • 2322

Personlig er jeg meget skeptisk til HobbyKings "plug'n play" varianter, alltså fly med monterte servoer og motor, du vet aldri hva du får. Ofte klager mange på slappe motoroppsett og dårlige servoer, derfor styrer jeg som oftest unna de og velger heller andre som jeg kan utstyre selv. Extraen over derimot er nok glimrende hvis du vil montere så lite som mulig selv, jeg har iallefall full tillit til Parkzone etter å ha flydd Habu Jet'en deres.

Comment

• fjante
              • Mar 2010
              • 138

to her hjemme som har den mx2`en.

Det er et helt greit, flyr ganske bra me litt fart, men detter fort gjennom luften vist man har liten fart og skal ikke så mye til for at det begynner å vingerokke. Vil ikke si at det er noe nybegynner fly.

Men en av dem har hatt to feil på servoer, ene på rudder og en på balanseror.
              Du må og passe på motor festet for det har en tendens til å løsne.

Vist du kjøper dette så riv av kåpene på hjulene, da disse har laget mye krøll.
              Terje Vik

Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

Comment

• gnistjeger
                • Sep 2009
                • 1169

Anbefaler den Parkzone Extra'n. Har ikke flyet selv, men sett det mye i aksjon. Flyr nydelig. Også tåler det en trøkk. Er uhellet ute ( noe det ofte er når en trener på 3d/acro ), litt lim og kicker så er du i lufta igjen
                Rune Haugen
                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

Comment

• xilian
                  Chief Executive Officer
                  • Feb 2009
                  • 6522

Skal du ha BILLIG og meget BRA fly så anbefaler jeg på det sterkeste en av disse:

Yak54 EPP - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr
                  Yak54 EPP 1100mm - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr

Har hatt den minste, og har nå den største.
                  Vanvittig bra fly som takler alskens av manøvre,
                  og til en latterlig pris. Du trenger mottaker, sender og batterier i tillegg.

Løp å kjøp sier nå jeg.
                  Tom I. Arntsen

Comment

• Tipstall
                    • Mar 2010
                    • 197

Spørs hva du liker, og hvor du flyr (tilgjengelig plass, muligheter for landing/take off, mv.). Og ikke minst om de 1500 kronene bare er flyet eller for et komplett oppsett? Skal du øve på 3D i lav høyde er sikkert EPP tingen. For "ikke-3D" synes jeg Formosaen er veldig bra for pengene. Min er satt for godt under 1000 lappen (mottager og batterier kommer i tillegg). Mangler du skikkelig stripe er den veldig grei å håndstarte/buklande.

Har du sansen for todekkere er Multiplex Gemini en velflygende maskin. Noe 3D kapabel, etter hva jeg har lest, men jeg har bare fløyet min som "vanlig fly".

Som et: hiv rundt/ha slengende i bilen/fly i vind/land hvor som helst - fly, støtter jeg også forslaget om en flygende vinge. MS Composit Swift II funker helt knall.
                    Knut

Diverse fly; de fleste med propell...

Comment

Working...