Unconfigured Ad

Collapse

Precision Aerobatics Extra 260 // Skjevhet på sideror.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andreasn
    • Aug 2009
    • 5

Precision Aerobatics Extra 260 // Skjevhet på sideror.

Føler jeg har fått litt jernteppe nå hehe.. Driver og skal sjekke utslagene på min splitter nye Extra 260 ettersom jeg har hørt at disse var heftige, og ikke vil krasje på maiden. Så har det seg slik at sideroret står helt sjevt. Ikke nok med det, men jeg får ikke det til og stå som det skal Har prøvd helt ut til max sub trim, men er ikke rett enda.
    Noen kjappe svar på hvordan jeg kan få dem til og stå rett? På forhånd takk : )
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Sikkert et dumt spørsmål fra meg men har du prøvd å flytte p servohornet ett hakk eller to?

Comment

• Biplan
      • Apr 2008
      • 903

Originally posted by andreasn
      . Så har det seg slik at sideroret står helt sjevt.
      Bilde hadde vært fint for at vi kan se hva problemet er - av det skjeve roret og servoen med rorovrføring.

Jeg ville gått helt tilbake til grunnleggende rorinnstilling:
      * servoen og servoarmen i midtstilling; dvs 90 grader mellom servoarmen og roroverføringen
      * trim og sub trim på senderen i midtstilling

Så justerer man på den mekaniske roroverføringen til roret står i midtstilling.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• andreasn
        • Aug 2009
        • 5

Takk for hjelp funnet ut av det nå : ) Men ett nytt problem oppstod. Hehe. Det gir ikke like mye utslag til venstre som til høyre - noen innspill på dette?

Comment

• Tipstall
          • Mar 2010
          • 197

Tja, servohorn ikke 90 grader på roroverføring i nøytral? Da får du ikke symmetrisk bevegelse. Trimmen ikke i null, slik at noe av bevegelsen i en retning alt er "brukt opp" når roret er sentrert? Rorhorn plassert feil? Skal normalt være slik at hullene i rorhornet kommer på linje med rorets hengsel. Hva slags roroverføring er det snakk om forresten - støtstag (push/pull) eller "snortrekk" (pull/pull)? Hmm, dette ble visst for det meste et lett omformulert oppgulp av Biplan sin post lengre opp...
          Knut

Diverse fly; de fleste med propell...

Comment

• TorpaRC
            • Nov 2009
            • 121

Originally posted by andreasn
            Takk for hjelp funnet ut av det nå : ) Men ett nytt problem oppstod. Hehe. Det gir ikke like mye utslag til venstre som til høyre - noen innspill på dette?

Hvis du flytta på servohornet hadde du da strøm på servo? Dette for å sikre at servo står i senter da servohorn blir satt på.
            Henrik Lauvli
            Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
            TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
            MIkroflyger

Comment

Working...