Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Piper J-3 Cub 1.20 Glow 2310mm (ARF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbyking Piper J-3 Cub 1.20 Glow 2310mm (ARF)

    Skal tro om dette kunne bli et bra hjem for min ASP 160 2 sylindrede 4t glovmotor? HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Piper J-3 Cub 1.20 Glow 2310mm (ARF)

  • #2
    Cub! De er så flotte!
    For en så stor modell er det jo rasende billig! Kanskje 160 twin gjør at den blir noe nesetung?

    Comment


    • #3
      Ja det var det jeg var usikker på da 160 tvin er atskillig tyngre en en vanlig 120 4t. Men den er jo ganske stor så den tåler kansje og få noen blylodd i baken om en ikke klarer og utbalangsere den med plassering av mottaker og batteri.

      Comment


      • #4
        tror den blir litt tung. er vel vanlig å bruke 160 twin i 1/4 skala cub og den er ca 2meter og 60 i vingespenn.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Gutter.... Det finnes ingen ting som heter for mye motor

          Dersom den blir nesetung og du ikke får avbalansert det med batteriet så er det ingen problem å ha på litt bly. Det er en cub, hallo! Jeg tror heller cuben ville blitt mer skalalik og snill når det blåser om du har litt mye vekt i den Kjør på!
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #6
            For mye motor kan være greit å ha, avhengig av gassbruken....

            Men tung Cub er ikke moro. Den størrelsen flyr fint ned til 70 motor...

            Og selv lett fullsize Cub blir kastet rundt når det blåser så det er jo skala uansett.

            mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Denne er jo også et alternativ noen cm mer i vingespenn uten at det kansje betyr så mye. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Piper L-4 Grasshopper 2350mm (ARF)
              Men er det noen som kan fortelle meg hva de bruker 7 servoer til på denne modellen.

              Comment


              • #8
                Spør Jon M her på forumet så blir du umiddelbart frarådet å kjøpe grasshopperen... hehe... Materialene er porøse og filmen på den tåler ikke at du ser hardt på den
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #9
                  Ja ja jeg får vell heller putte den inn i denne som kom ramlende inn i posten i dag. .::RCNET AS
                  Er litt redd for at den gir lite efekt i dette flyet men det vil nå vise seg.
                  Last edited by bardp; 05-10-11, 12:21.

                  Comment


                  • #10
                    Det hørtes interessant ut Du blir i alle fall å få knallfin lyd
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment


                    • #11
                      Kjøp Cuben også! Og en ny motor! 
                      Hadde vært fett å høre noen erfaringer om denne Cuben 

                      Comment


                      • #12
                        Trenger vell strengt tatt ikke kjøpe noen ny motor om jeg kjøper Cuben har en ASP 120 4t i en Extra 300 120 som jeg har tenkt og skifte til noe kraftigere motor. Men 160 motoren blir for tung i den set i forhold til ytelsen så den skal få en ASP 180 4t som jeg nå har bygd om til og gå på E85.
                        Det største problemet med hensyn til og kjøpe Cuben er at både garasjen og kjelleren begyner og bli fylt opp med fly.
                        Så har noen en ledig låve?

                        Comment

                        Working...
                        X