Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektromotor i Ready mk3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektromotor i Ready mk3

    Hallo godtfolk,

    Jeg har et Ready mk3 byggesett stående. Glowmotorer har grom lyd, men jeg hører til blant dem som nok likevel foretrekker elektro. Derfor er planen å bygge readyen som et elektrofly, særlig ettersom denne er tiltenkt rollen som trainer til den yngre garde i huset.

    Flyet veier 2800 gram.

    Etter en runde hos HobbyKing har jeg funnet følgende bits and parts:

    Alloy Gas-to-E Conversion Mount
    TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
    Turnigy G46 Brushless Outrunner 670kv

    Propell 13X8
    Batteri 5s4000

    Etter mine ringe regnekunskaper ser dette ut som et OK oppsett, men det skader ikke å få en revisjon av mer durkdrevne modellbyggere enn meg selv. Jeg er blant annet usikker på batteriet. Hva tror dere?
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong


  • #2
    Hei
    Readyen fungerer best med ganske stor motor da den er ganske tung i forhold til størelsen. Har ingen erfaring med elektromotor i Readyen men har min andre med glow motor. Den fungerer meget bra med en 56 2t motor med effektpotte som i følge pappirene yter 1,7 HK. Med 13" propell kan du jo bruke den til gresklipper da den vil subbe nedi marka om du da ikke setter på et digert forjul. Noe serlig mer en 11" fungerer dårlig. Jeg bruker 11x7 propell og har satt på et lit større forjul for og ungå at den klipper gres når det blir litt langt.
    Ellers et utmerket fly.

    Comment


    • #3
      Kan du byggen om til halehjul, så du får bedre bakkeklaring?
      Har en Scorpio Fiesta som det satt en OS 46FX og med eloppsett veier den ac 2,5kg. jeg flyr med 4c5000 og kv på 900(tror jeg)og 12/8 13/6prop.
      Jeg synes du er nær mål, eller prøv denne: :: Velkommen til Asker Modellklubb
      Fremdeles usikker ta kontakt med peppern75
      Attached Files
      Last edited by farmann; 10-10-11, 12:49.

      Comment


      • #4
        Hehe, det kunne kanskje vært bra med gressklipper også...?

        Takk for svar. At propellen kunne subbe har jeg ikke tenkt på. Har imidlertid sett eksempler på velykkede el-konverterteringer av maskina, så det må gå på et vis. Tror også flyet vil fly fint med mindre prop på denne motoren. Evt motor med høyere Kv?
        Halehjul-oppsett skal jeg også sjekke!
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment

        Working...
        X