Unconfigured Ad
Collapse
EL-flyutstyr
Collapse
X
-
De tre ledningene på motoren skal kobles på de 3 ledningene på escèn. Hvilken rekkefølge er det ingen som kan si deg, men her bare prøver du deg fram til motoren går riktig vei. Ingen fare for kortslutning.
Ellers så skal vel escèn kobles til kanal 3 på mottakeren. Batteriet har jo kontakt, så det sier seg selvLykke til.
-
Stemmer de som surpass sier..men ta av propellen først!!! på batteriet må du også byttte kontakt siden det ikke er den samme på esc.. pass på å få + og - riktig....med hilsen ArvidComment
-
De tre ledningene på motoren skal kobles på de 3 ledningene på escèn. Hvilken rekkefølge er det ingen som kan si deg, men her bare prøver du deg fram til motoren går riktig vei. Ingen fare for kortslutning.
Ellers så skal vel escèn kobles til kanal 3 på mottakeren. Batteriet har jo kontakt, så det sier seg selvLykke til.
Comment
-
Du bare lodder på den nye kontakten, enkelt å greit. Varmer først opp den gamle loddinga, så på med den nye. Her er det fort gjort å kortslutte batteriet så vær obs på det. Har desverre ødelagt endel batterier på den måten.Comment
-
Tusen takk for greie svar. Etter å ha sett over utstyret ein gong til, har eg funne ei ekstra kontakt som følgde med. Propellen er av og + og - skal eg passe på. Om nokre dagar er eg i lufta. Har god erfaring med fuelmotorar og fly men dette var nytt for meg.Comment
-
Tips for å lodde på kontakten på batteriet er å ta en i gangen, så slipper du faren for kortslutning. Greit å bruke en varmluftpistol til å krympe krympestrømpene, brukte selv loddebolten til dette og resultatet blir langt fra like fint. Husk å få godt med loddetinn på ledningen (alle sider) og i kontakten. Innovative Design har en god video som viser dette:
OBS: Husk å ta av ringer og annet du har av metall på fingrene før du starter. Disse pakkene har MYE power i seg og sveiser ringer på null komma niks.Comment
-
På det bildet ditt så ser det ut som du har fått med 3 stk bullet plugger som veldig sannsynlig passer bedre på fartsregulatoren din enn de som nå er loddet på. Du må lodde disse på motoren din. På din esc har du xt60 kontakt og på din fartsregulator har du deans. Har du planer om å handle batteriet fra kina kommer ofte disse med xt60 noe som er verdt å vurdere om du ønsker å bruke deans eller xt60. Personlig foretrekker jeg de gule xt60 kontaktene.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Ser forøvrig at du kommer fra Ørsta. Jeg er fra Fosnavåg selv. Dersom du har behov for hjelp må du bare gi beskjed! Du kan komme på Skala modellflyklubb sin stripe og teste flyet ditt om du vilvi har stripe på Hareid men du vet vell kanskje om den allerede.
Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment