Unconfigured Ad

Collapse

Spørsmål rundt GP Giant Stick eller lignende.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jossv
    • Mar 2003
    • 280

Spørsmål rundt GP Giant Stick eller lignende.

Jeg trenger et UAV treningsfly. I den sammenheng har jeg sett på GP sin Giant stick 120, men det går rykter om at der er ute av sortimentet?

Noen som hvet om de er å få tak i på en enkel måte?

Hvis jeg ikke får tak i det så må jeg finne meg noe annet. Kanskje dere kan hjelpe meg der?
    Det jeg ser for meg er en stick eller Telemaster lignende sak. Det vil si noe enkelt som kan ta med noe vekt. Det bør nok være over 2m i vingespenn.

Krav:
    • Bensinmotor.
    • Flaps
    • Må løfte ca 1-2kg ekstra vekt.
    • enkel konstruksjon
    • God plass i kroppen
    Bør:
    • Rimelig pris. Helst ikke mer enn 4000,-
    • Nesehjul
    • bygd i tre

Håper på å finne noe snart
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/
  • Calmato
    • Jul 2011
    • 174

De har den, men ikke på lager, mulig de kan skaffe?

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

Heisann. Jeg vet ikke noe om sticken, men denne har jeg endel erfaringer med: Phoenix Model Trainer .60 ARF PH034 - elefun.no - Radiostyrt hobby

Jeg vet at den ikke har flaps, men om du legger inn 2 servoer i vingen så er jo det problemet løst. Den flyr utrolig greit.
      En i klubben har flydd den med bensin, og det gikk meget bra. Den har en enorm vinge, så kameravekt osv er nok ikke noe problem.

Comment

• farmann
        • Mar 2010
        • 918

Denne er perfekt Sig Kadet senior ARF:
        Main Menu SIG Mfg. Co., Inc.

Comment

• xxl
          • Feb 2008
          • 1624

De har Big stiken på Tower
          BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• Karl H.
            • Mar 2006
            • 1452

Click image for larger version

Name:	DSCN0197.jpg
Views:	1
Size:	175.4 KB
ID:	585043

Har en Stick med 48ccm 2 syl bensin, som trainer. Dette er en fin arbeidshest med fine muligheter for å bygge på en utstyrsplattform. Den flyr helt greitt også.
            Vil tro at den fungerer utmerket med en litt mindre (lettere) motor. 30-35 ccm. DZYèn veier 1250 gr.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• jossv
              • Mar 2003
              • 280

Takker for alle tips.
              Jeg Har RcPro på saken, men det tar tid å få svar fra dem. Derfor prøver jeg meg også her på forumet.

Den Phoenixen blir nok litt liten. Det med flaprons er heller ikke noe allternativ. Det gjelder også kadet senior.

Som sagt så skal dette være et treningsfly for UAS opperasjoner. Flyets styreflater og motor skal da være så likt våre UAV'er som mulig. Defor er det viktig med flaps og bensinmotor. Autopiloten har egen styrekrets for elektronisk tenning.
              Bruken blir stort sett for å lære nye uas piloter å bruke autopiloten. Det vil si trening på nødprosedyrer og normal flyging. Det er derfor greit å bruke et "billig" modellfly til slik trening da våre uav'er har en betydlig høyere prislapp. Dette er fly på 5,2 meter med en mtow på ca 55kg.
              Ideelt sett så vil dette flyet aldri bli fløyet med vanlig fjernkontroll.

Jeg får lete litt videre da, eller så må jeg bestille fra Tower.
              Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
              http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Om du klarer deg med 4 stk får du jo disse svært billig .::RCNET AS
                Den har jo både flaps og nesejul og med en 35 cc bensiner løfter den sikert greit et par kilo.

Comment

Working...