Unconfigured Ad

Collapse

Fly man kan......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • runedar
    • Apr 2002
    • 39

Fly man kan......

kaste opp i lufta som ikke er altfor dyre. Kan jeg få forslag til dette. JEG synes Twin Star og Twin Jet var fine kandidater, men jeg har et stramt budsjett.......
    Det er det samme hvilken type modell og...

<font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: runedar den 2002-08-02 21:41 ]</font>
    Mhv Rune D
  • Thomas Revå
    • Apr 2002
    • 150

Electrostreak (great planes), alle slags elektrovinger, + et lass av elektro-seilfly. Hvordan twin star/twin jet flyr, vet jeg ikke, men hvis du finner noen tester så er det jo mulig å finne ut det.. En vinge passer fint for et stramt budsjett, men en vinge vil alltid fly som en vinge, ikke som et vanlig fly (noen er bedre enn andre, men det er fortsatt en vinge).

Comment

• runedar
      • Apr 2002
      • 39

La meg si det sånn, det burde være sånn at propen ikke blir ødelagt ved landing, jeg har 2 muligheter, en grusbane og en ujavn gresslette, men disse er det 1 time unna værandre da.......
      Mhv Rune D

Comment

• Thomas Revå
        • Apr 2002
        • 150

Tornado propell? Eller bare å ha understell, og så lære seg å lande pent, selv om det blir rimelig vanskelig på en ujevn grasslette.

Karbon fiber propell er også et alternativ, i alle fall hvis den er liten, de er ikke så dyre, + at de tåler mye. Om større karbon fiber propeller tåler mye vet jeg ikke.

Har du en vinge kan du ta i mot, men det hender jo at det ikke blir helt som planlagt.

Comment

• Mossie69
          • Apr 2002
          • 684

Twinstar og Twinjet anbefales over en lav sko ute på nettet, og de får gode skussmål i alle anmeldelser (untatt for utseendet da.....)

Info for elektro:
          Jeg har ingen fly med understell, selv om jeg kan fly ordentlig.....Propellen sveiver bare unna veien når man lander. En karbonfiber-propell er nokså sprø, og forferdelig dyr. De knekker lett hvis du har en gjennomsnittlig landing. Graupners grå nylon tåler mye mer, men er mindre effektive.

Jeg vil anbefale å lære landing på nylon propell, og deretter gå over til Cam propell og/eller karbonfiber. (Selv en cam 5x5 koster 60 kroner pr. stk.......)
          Anders Valland
          Trondheim

Comment

• Thomas Revå
            • Apr 2002
            • 150

Günther propeller tåler også en del, samtidig som ytelsen er ganske bra. Brems på regulatoren er en fordel, så propellen står stille når man lander, tror det sparer en del propeller.

Comment

• Mossie69
              • Apr 2002
              • 684

Gunther har jeg ikke prøvd selv (enda), men den skrytes opp i skyene av de som bruker den.

Når det gjelder brems så har de fleste regulatorene en brems som bare virker noen sekunder (typisk for å klappe sammen en foldepropell)....min erfaring er at det beste er å la propellen spinne litt. Det gjør det enklere for den å komme ut av veien når du lander.
              Anders Valland
              Trondheim

Comment

• Ulven
                • Jun 2002
                • 451

Hva med Pico Stick, kan lette og lande på terassen, enkle, flyr greit også..
                I klubben hos meg har de noenganger landingskonkuranse på taket på klubb hytta.. noen ganger med knall og fall men.. hehe...
                Med vennlig hilsen / Best Regards
                Freddy Ulvseth
                http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• OAK
                  • Jul 2002
                  • 863

Hei !

Jeg har hatt en twinjet en god stund nå og jeg har stort sett bare skryt å si om denne modellen. Artig å fly med. Har topp marsjfart på ca. 85-90 km/t og en del høyere etter stup (målt med radar). Kan flys utrolig sakte også. Staller faktisk aldri. Holder fullt høyderor ög drar av throttle så dingler/detter den sakte nedover nesten som en fallskjerm. Sinnsyk rollrate (hvertfall med det utslaget jeg flyr med). Ca. 2-3 roller pr. sekund. Looper gjør den også.

Er enig i at utseendet ikke er spesielt bra på bakken, men den gjør seg faktisk utrolig godt i luften.

Har så vidt vurdert å selge denne modellen. Ikke fordet jeg egentlig har lyst til å selge den, men fordi jeg har så utrolig mange andre prosjekter på gang akkurat nå. Gi beskjed hvis du er interessert.

Comment

• runedar
                    • Apr 2002
                    • 39

Beklager, men jeg ser på Kjetil sin, må tenke meg om, og spørre pappan da....
                    Mhv Rune D

Comment

• Sindre
                      • Jul 2002
                      • 51

Hei!!
                      Eg veit ikkje heilt om eg forstod spørsmålet, men:
                      Eg anbefaler Kyosho Ferias, det er elktrisk og du kan kaste det ut i lufta.
                      Det største minuset er at girkassen blit lett skjev, til tross for at den koster 325,-ny!
                      Helsing Sindre!

Comment

• runedar
                        • Apr 2002
                        • 39

hva koster komplette pakker a? jeg har en hitec 4 kanals radio
                        Mhv Rune D

Comment

• olech
                          • Jun 2002
                          • 9

OAK Hvor mye skal du ha for modellen da? Er interresert i å kjøpe..... Send en mail. olech44@hotmail.com
                          Hilsen en IKKE erfaren modellflypilot.

Comment

• Sindre
                            • Jul 2002
                            • 51

Hei!
                            Sjølve flyet koster 1300,-.
                            Uten om det trenger du:
                            Batteri(400,-), lader(Ikkje sikker) Fartreglage(350,-),
                            2 standard servoer(225 pr. stk.),
                            Og andre ting som du har til radioen din, eller står det i eit annet fly???
                            Pris i alt blir ca 2300,- uten kontroll!

Helsing Sindre

Comment

• Sindre
                              • Jul 2002
                              • 51

Hei!
                              Sjølve flyet koster 1300,-.
                              Uten om det trenger du:
                              Batteri(400,-), lader(Ikkje sikker) Fartreglage(350,-),
                              2 standard servoer(225 pr. stk.),
                              Og andre ting som du har til radioen din, eller står det i eit annet fly???
                              Pris i alt blir ca 2300,- uten kontroll!

Helsing Sindre

Comment

Working...