Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkzone Stinson Reliant sr-10 Landet og i god behold :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Parkzone Stinson Reliant sr-10 Landet og i god behold :)

    Hei,

    Jeg har nå hatt luft under vingene på mitt nye stinson reliant sr-10, og det føles Flott. Flyet er helt og jeg er glad, siden jeg er ganske ny innen denne hobbyen og har bare fløyet litt wing dragon, og krasjet Merlin cessna og art tech coota.

    Denne gangen var jeg litt nervøs for at det samme skulle skje igjen, Men dette gikk kjempe bra. Første flygning var på en fotballbane på lørenskog (søndag 18.03.2012). Underlaget var fryktelig dårlig høyt klumpete og gjørmete vått gress. jeg fløy en tur med hjerte i halsen og fikk landet det på hjulene etterfulgt av en liten kråkesnurr. Da bestemte jeg meg for å kjøre Oslo rundt for å finne et egnet sted å fly. Turen gikk til Ekeberg hvor tåken lå Tett, 10 metter sikt. Deretter dro vi til fornebu hvor jeg heller ikke syns det egnet seg å fly. På vei hjem hadde tåken lettet og vi svingte innom Ekeberg. Der var det folk som fløy fly og drev med sitt, så jeg bestemte meg for å prøve.
    Det gikk strålende fikk til 5-6 greie landinger og flyet var fortsatt helt.

    Da var jeg stolt.

    I dag har jeg vert på hellerudsletta og flydd litt. gikk veldig bra i dag og flyet er fortsatt helt etter ca. 10 landinger. hadde en hard landing som bøyde landingshjul bena, men disse var bare å bøye på plass igjen.

    Vis noen lurer på noe angående denne modellen så er det bare å spørre, skal gi svar utifra min lille erfaring med flyet.

    Her er en liten Video fra Hellerudsletta Tirsdag 20.03.2012


  • #2
    Grattis med hobby, fly og flytur. Velkommen ombord også.

    Ser bra ut det her, og hvis du synes landinger er skummelt så er
    det jo bare å trene på det. Touch'n'Go er helt kurrant.

    Well Done!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Takk Takk xilian, Skal absolutt trene på landinger. skal prøve touch'n Go også.
      Gleder meg til neste flygning

      Øver også en del på Simulator, men merker at det er ganske stor forskjell på sim og reality.
      Last edited by Seytonny; 20-03-12, 20:10.

      Comment


      • #4
        Hei;
        Jeg har også en parkzone stinson, den flyr nydelig.Etterhvert som du blir tryggere på den kan du prøve på loop og roll , sørg for god høyde først.I helgene ved fint vær, er det vanligvis en god del som flyr på Ekeberg

        Comment


        • #5
          Ellers er du velkommen i Fystua. Vi er en gjeng unge og gamle, som holder til på Bogstad Sørkedalsområdet. Her er det gode muligheter for opplæring med trainer-kabel. Og mye god hjelp og få for nybegynnere.
          Jeg har lært mye i den "klubben" der. Flere erfarne Piloter som har både trimmet, og tatt opp nye fly for meg. Veldig bra og inkluderende miljø.

          Vi arbeider også, for å få vår egen faste stripe i Sørkedalen. Men den blir nok kun for elektro/seil. På grunn av at vi må være forsiktige med støy.
          Last edited by ArneH; 23-03-12, 19:27.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Hei, jeg var på hellerudsletta på tirsdagen og da mestret jeg en loop. Denne dagen hadde jeg et parr dårlige landinger, litt for harde så hjulsettene bøyde seg. ellers er det helt.

            Takk for svar og interresse

            Comment

            Working...
            X