Unconfigured Ad

Collapse

Waco SRE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Exlex-
    Forhandler
    • Nov 2003
    • 793

    #1

    Waco SRE

    Noen fler som har bygget Waco SRE etter Peter Drakes tegning som var med i Oktober nr av Flying Scale Models (FSM) 2004 ?

    Ønsker noen tips/erfaringer på elektro oppsett på denne maskina , Lipo, geartype, motor, regulator, propell som får maskina på vingene.

    Det er svigersønnen min som har bygget den ferdig , med litt hjelp av undertegnende.

    Vi har tatt oss noen friheter som å lage vingene i rosa styrofon, nesedetaljer er også byttet ut med styrofon, cowling ble laget av bunnen på en en first price saftflaske.

    vi syntes også at skroget var megaspinkelt, så kledde bakpart med 1 mm balsa. Har ikke fått veiet flyet enda , men skal poste vekta når det er klart.
    Attached Files
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)
  • -Exlex-
    Forhandler
    • Nov 2003
    • 793

    #2
    Fargeskjema ble ikke som i bladet , man tager den trekken man har på lager
    Attached Files
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment

    • Kråka
      • Mar 2004
      • 199

      #3
      Gratulerer med å ha ødelagt en fantastisk konstruksjon! Du kan like gjerne hive glow i den, den er jo allikevel ødelagt. Med dine "forsterkninger" får du harde landinger, og derved skader.. Heia!
      Bygger bedre enn jeg flyr...
      ARF? Nei takk!

      Comment

      • -Exlex-
        Forhandler
        • Nov 2003
        • 793

        #4
        Fælt så negativ vi var dah....
        Har veiet modellen nå, ..... men kan ikke være all verden tyngre , beregnet ferdig vekt med gearet 400 , servoer , lipo batt , servoer ca 820 gram

        I bladet hadde han veiet sin med tilsvarende oppsett til 816 gram.

        -Exlex-
        ____________________
        : -Exlex-
        : Thor Arne Jensen
        :::::::::::::::::::::::::::

        [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

        Comment

        • Nitro
          • Sep 2003
          • 376

          #5
          Hei.

          Synes modellen så flott ut jeg
          Modellen har mye vingeareal, så vingebelastningen skulle vel ikke bli spesielt høy? Hva type gear og batteri tenker du å bruke? 11,1V li-poly kommer til å gi motoren din kort levetid, og 7,4 volt kanskje litt lite effekt.
          Kanskje du skulle satse på børsteløst oppsett? Det blir selvfølgelig kostbart.....
          Uansett fortell hvordan det går videre, lykke til!

          Comment

          • -Exlex-
            Forhandler
            • Nov 2003
            • 793

            #6
            Takk for det

            Har lyst på børsteløst, men som du sier, det koster.. men er det noen som har noen vettuge forslag.... så er jeg taknemlig ....

            -Exlex-
            ____________________
            : -Exlex-
            : Thor Arne Jensen
            :::::::::::::::::::::::::::

            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

            Comment

            • Stall
              • Apr 2004
              • 276

              #7
              AXI 2820? Pris 750.- hos http://%20www.celtic-griffin.com/
              Ikke så fælt dyrt det vell?
              Har ikke nok data på flyet ditt men tror det er nok.
              'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

              Ørjan Rapp

              Comment

              • Kråka
                • Mar 2004
                • 199

                #8
                Hei exlex! Var ikke min mening å fornærme deg, beklager. Nå fikk jeg aldri tak i det nummeret av FSM, da jeg endelig fant en Narvesen som hadde FSM, var neste nummer allerede i hylla Men jeg har fulgt bygginga av prototypen (og noen fler) , bl.a. på RC.groups, og den var også "overbygd", med litt foam o.l. og havnet på 24oz (med 480 motor). Dette blir ca 680gram.. Bygget etter tegningen (og med balanseror, to servo i vingen)havner de på rundt 20oz/560-570g.. Det gjør ubetinget en viss forskjell!
                Peter Rake (det er DET han heter) er en konstruktør jeg har stor respekt for, modellene hans er designet for Litespan eller Solite. Selv god gammel Solarfilm er for tungt, og strammer mer enn konstruksjonen er beregnet å tåle! Og Oracover, Monokote o.l. er enda verre..
                Selv holder jeg på med en Rake Tiger Moth. Jeg modifiserer litt jeg og, men ingen forsterkninger(!), kun tillegg av detaljer jeg vil ha med for å øke skalalikheten.. Forøvrig setter jeg stor pris på folk som bygger selv, det er en rase i nedgang..
                Bygger bedre enn jeg flyr...
                ARF? Nei takk!

                Comment

                • Kråka
                  • Mar 2004
                  • 199

                  #9
                  Originally posted by Stall
                  AXI 2820? Pris 750.- hos http://%20www.celtic-griffin.com/
                  Ikke så fælt dyrt det vell?
                  Har ikke nok data på flyet ditt men tror det er nok.
                  Tja; pluss regulator til minst 600,-... Får mange S400 for de pengene..
                  Bygger bedre enn jeg flyr...
                  ARF? Nei takk!

                  Comment

                  • Kråka
                    • Mar 2004
                    • 199

                    #10
                    Originally posted by Nitro
                    Hei.

                    Synes modellen så flott ut jeg
                    Modellen har mye vingeareal, så vingebelastningen skulle vel ikke bli spesielt høy? Hva type gear og batteri tenker du å bruke? 11,1V li-poly kommer til å gi motoren din kort levetid, og 7,4 volt kanskje litt lite effekt.
                    Kanskje du skulle satse på børsteløst oppsett? Det blir selvfølgelig kostbart.....
                    Uansett fortell hvordan det går videre, lykke til!
                    Ute i den store verden bruker man 3s LiPo til S400 7,2V(gearet), og 2s til S400 6V... Men mål strømtrekket med 3s!
                    Bygger bedre enn jeg flyr...
                    ARF? Nei takk!

                    Comment

                    • -Exlex-
                      Forhandler
                      • Nov 2003
                      • 793

                      #11
                      Er ikke fornærmet, Har ikke bygget modellfly lengre enn 1 1/2 år , så vi har mye å lære ....

                      Kunne tenke meg flere tegninger tegnet av Peter Rake... hvis de er like bra som Waco tegninga. Flere som har problemer med å få tak i FMS skjønner jeg , jeg har måttet dra til Lillehammer for å få tak i bladet, men de tar heller ikke inn så mange så det hender det er tomt i hylla

                      Tenkte kanskje jeg skulle abbonere ... så slipper jeg jaget og skuffelsen når det er tomt.

                      -Exlex-
                      ____________________
                      : -Exlex-
                      : Thor Arne Jensen
                      :::::::::::::::::::::::::::

                      [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                      Comment

                      • -Exlex-
                        Forhandler
                        • Nov 2003
                        • 793

                        #12
                        Originally posted by Kråka

                        Ute i den store verden bruker man 3s LiPo til S400 7,2V(gearet), og 2s til S400 6V... Men mål strømtrekket med 3s!
                        Takknemelig for tips på elektro oppsett , dette er vi rimlig "grønne" på her ...


                        -Exlex-
                        ____________________
                        : -Exlex-
                        : Thor Arne Jensen
                        :::::::::::::::::::::::::::

                        [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                        Comment

                        • Kråka
                          • Mar 2004
                          • 199

                          #13
                          http://www.pr-kits.com/ For tegninger.. Men dette er bare en liten del av hva mannen har på samvittigheten!
                          Bygger bedre enn jeg flyr...
                          ARF? Nei takk!

                          Comment

                          Working...