Unconfigured Ad
Collapse
Monteringsstativ til større modeller?
Collapse
X
-
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Jeg er på gang i hobbyrommet etter lang pause, har kjøpt et "snekker bord" på Jula om jeg husker riktig. tanken er å lage noen Skum kledde vinkler, som settes ned eller skrus fast på toppen.
Da vil det bare være å sveive inn til riktig bredde på flyet. Et trillebord å sette flyene på vil også være tilgjengelig i boden.
Mvh Andreas
Stevensaero, glede i noen balsaflak.
PCM.at mye glede i litt carbon
Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUMComment
-
jeg har samme type snekkerbord men fra biltema. har også tenkt tanken på å lage noe som bare kan stikkes ned i de hullene i platene også sveive ut til riktig bredde. bordet er ihvertfall solid nok.Comment
-
Nei,faktisk står maskina fjellstøtt på stativet. Har lagt på rørisolasjon rundt den delen på stativet som flyet står på.
Har også biltema sitt stativ og kan trygt anbefale dette.
Det tar lite plass og tåler mye vekt.
Men modeller med rund hard buk bør ha en eller annen form for støtte. Hadde en Phoenix mustang som klarte å rulle av stativet.Last edited by P-51D_OLD_CROW; 16-02-18, 18:10.Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edfComment
-
Spørs nok ikke om det blir et stativ for keyboard med litt modifikasjoner .. ser de doble tåler opptill 80 kilo. Det burde holdeComment
-
Det enkle tåler 55kg, du snitter vel under det selv med Kolm? [emoji3][emoji23]____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Comment
-
Jeg kjøpte sammenleggbart keyboard stativ som på et bilde lenger opp her. Var ganske billig på teknikmagasinet.
Skrudde av de to rørene på toppen og erstattet de med lengre rør bukket i bue. Satt på grå rørisolasjonspølser fra Biltema på dem. Denne bruker jeg i feltet.
På hobbyrommet har jeg arbeidsbukk som er regulerbar i både lengde og høyde med fjærbelastede stålpinner.
Den er i blålakkert stål (firkantrør) kjøpt på Biltema for ca. 4 år siden.
Tror den sorterte under arbeidsbukk, men jeg vet ikke om de fortsatt har den. Har hatt min i flere år nå.
Den er solid som bare det og praktisk med de justeringsmulighetene.
Bygget "vugger" som jeg fester med vingemuttere, så er de også flyttbare i lengderetning.Last edited by SmurfAir; 17-02-18, 18:25.Comment
-
Gjerne legg ut noen bilder
Sent fra min Mi A1 via TapatalkComment
-
Gikk for dette stativet, burde være solid...
https://www.gear4music.no/no/Keyboar...sen-apnes/2CDX
Så nå blir det lage noen vugger som man kan vippe ned når man skal montere vinger og andre flate ting.. har trua..legger ut noen bilder underveis ..Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment