Unconfigured Ad

Collapse

Valg av propell??? Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • halsen89
    • Apr 2007
    • 409

Valg av propell??? Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096

Hei, jeg har bestilt dette : Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096 - elefun.no - Radiostyrt hobby

Jeg skal sette inn en SC 91 to-takt, men trenger hjelp til valg av propell?

Hva anbefaler dere å bruke?
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Har brukt 13x8 og 14x7 på SC 91 med stort hell. På det flyet vil kansje en 14x6w også fungere bra om du skal opperere mye vertikalt.

Comment

• troasb
      • Dec 2008
      • 591

Originally posted by halsen89
      Hei, jeg har bestilt dette : Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096 - elefun.no - Radiostyrt hobby

Jeg skal sette inn en SC 91 to-takt, men trenger hjelp til valg av propell?

Hva anbefaler dere å bruke?
      Blir ikke dette rimelig mye for stort og tungt i den modellen?
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Burde jo ikke bli noe problem vektmessig da SC91 ikke veier noe mer en SC70. Og den er jo oppgit til og kunne ha 70-75 4t. Efektmessig er det jo ikke noe problem en trenger jo ikke ha full gass hele tiden. Kan sikert være en ide og vinkle motoren lit mer til styrbord så slipper en at den drar så mye til babord om en bruker ful gass ved avgang.
        NB! bruk nen tung nylonpropell eller lignende da går disse motorene finest på tomgang.

Comment

• halsen89
          • Apr 2007
          • 409

Takk for svar gutter, ja har tenkt litt på vekta og funnet ut at det skal gå greit, jeg vil ha litt motorkraft i den sånn at den lett dra seg ut av hover å slikt.

Comment

Working...