Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål ang BEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål ang BEC

    Har kjøpt dette flyet : HobbyKing R/C Hobby Store : Zlin Z-50L 1612mm 0.70 class (Glow/EP) Sport Scale (ARF) og skal kjøre 8 cell oppsett på denne.
    Må jeg da ha egen BEC? Hvordan kobles denne? eget batteri eller på Kjørebatteriet?
    Noen forslag til BEC som kan passe fra noen her i Norge?
    Motor : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 5055-320kv Brushless Outrunner Motor
    ESC: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy dlux 80A HV Brushless Speed Controller (OPTO)
    Servoer: HobbyKing R/C Hobby Store : HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo

    Takker for svar

  • #2
    Originally posted by rabardio View Post
    Har kjøpt dette flyet : HobbyKing R/C Hobby Store : Zlin Z-50L 1612mm 0.70 class (Glow/EP) Sport Scale (ARF) og skal kjøre 8 cell oppsett på denne.
    8 Celler 33.6V på et ca 2Kg tungt fly !!??
    Prøver du å lage en rakett....

    Synes den konfigurasjonen høres for ekstrem ut, hadde valgt en motor som gikk på maksimalt 5-6 celler's batteripakke!


    Må jeg da ha egen BEC? Hvordan kobles denne? eget batteri eller på Kjørebatteriet?
    Noen forslag til BEC som kan passe fra noen her i Norge?
    Hvis du har et batteri med 8celler så MÅ du ha en High Voltage BEC og de er det ikke så mange av
    Fant en hos RC-pro men den gir kun 4A ut strøm som kan være litt i laveste laget på kraftige digitale servoer.

    Seriekobler du 2 stykk 4celle batterier så kan du koble opp som vist i denne tråden, i dette tilfelle trenger du kun en vanlig switchmode BEC (den må tåle 4 celler) og de finnes det menger av
    Last edited by Quadrocopter; 25-05-12, 22:41.

    Comment


    • #3
      Er vel seriekoble det heter det jeg skal da jeg har kjøpt 2 stk Nano tech 4500 mAh 4celler.?

      Rakett blir det vel ikke mef flytter seg vel håper jeg

      Comment


      • #4
        Originally posted by rabardio View Post
        Er vel seriekoble det heter det jeg skal da jeg har kjøpt 2 stk Nano tech 4500 mAh 4celler.?
        Ja, det blir den ekleste løsningen og da kan du bruke en BEC som er tilsvarende denne (dessverre ikke på lager)CC BEC 10A - elefun.no - Radiostyrt hobby

        Rakett blir det vel ikke mef flytter seg vel håper jeg
        Er mer redd for vekta av 2x batteri + motor gir høy vingebelastning

        Comment


        • #5
          Tja

          Originally posted by rabardio View Post
          Er vel seriekoble det heter det jeg skal da jeg har kjøpt 2 stk Nano tech 4500 mAh 4celler.?

          Rakett blir det vel ikke mef flytter seg vel håper jeg
          Uten å ha sjekket alt for nøye, så er nok QC inne på noe her.

          Først; denne modellen er ikke konstruert for å være rakett. Da kan den løse seg opp i lufta.

          Så; med det oppsettet du har valgt så blir den lett en rask flygende murstein som ikke er konstruert for å være det.

          Så; har du gjordt det litt dyrt for deg selv å velge et HV oppsett.

          Et LV oppsett, med innebygget/utvendig Ubec funker vel så godt for modeller opp til minst 5-6 kg. Og det blir mye billigere og lettere. Og modellen kan manøvreres uten risiko.

          Men; uansett. Kjøpt er kjøpt. Det går nok bra, så lenge du er klar over over begrensningene.

          RCModeller

          Comment


          • #6
            Hvis du går ned til 6 celler og opp til en 18" propp så får du en 4,6Kilo statisk thrust (750W)
            til og med 5 celler vil gi bra med thrust på dette oppsettet

            Comment


            • #7
              Siden du har kjøpt 4 cellers lipo,ville jeg hellersett om jeg fant en motor som kunne passet med det.
              Vet ikke om denne kan passe?
              Stefan Strand

              Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

              Comment


              • #8
                Dette oppsettet funka faktisk veldig bra 3,3kg med alt montert og 6kg Thrust..Motor drar 2000w noe som er litt i overkant men den holder fremdeles..
                Blei ikke noe rakett heller

                Comment


                • #9
                  hmm ble den såpass tung? ser på å bruke lignende motor til epo yak saken, dog bare på 6s, hvordan er vertical climb fra hover? vi trenger video!

                  Comment


                  • #10
                    Ja,den blei det..bare batteriet veier ca 900gram.
                    Den går vertikalt så det suser den og er lett og styre skal få ut en film når jeg kommer hjem fra jobb til helga

                    Comment


                    • #11
                      Jeg hovrer ikke så det kan jeg ikke svare på

                      Comment


                      • #12
                        Bytta fra 16x10 til 18x8 og nå drar den 2398w og 79 AMp Fortsatt ingen rakett men er god og sprek og kjøre

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rabardio View Post
                          Bytta fra 16x10 til 18x8 og nå drar den 2398w og 79 AMp Fortsatt ingen rakett men er god og sprek og kjøre
                          kjøre 2.4KW på motor rata 1.6KW varer ikke evig

                          Comment


                          • #14
                            Ingenting varer evig

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by rabardio View Post
                              Ingenting varer evig
                              Jeg har flydd min 78" med hacker a60-16m rated for 55A , på oppi 80-90A peak nå i lang tid.. Jeg har vel sikkert 200 turer slik, og Håvard.j som jeg kjøpte flyet av hadde nok trolig minst like mange eller fler turer..
                              Kommer ned med helt fin temp hver tur

                              Bruker forøvrig castle bec pro på 10s, og den har fungert feilfritt hele veien.
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment

                              Working...
                              X