Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan få max ytelse av motor/fly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karabin
    • Feb 2012
    • 121

Hvordan få max ytelse av motor/fly?

Jeg kjøpte et ARF fra Hobbyking og oppsettet er rett og slett for slapt.
    HobbyKing R/C Hobby Store : Mini 3D-Ultimate (Kit+Motor)

Har prøvd å "trimme" flyet med en litt større propell, (7*4 APC) det fungerte helt greit siden apc er mye bedre en orginal HK propell. Men skulle gjerne ha enda mer futt i sakene..

Går det ann å sette på en større ESC og følge på med en enda større propell?

Prøvde en 8*5 propell og da ble ESC glovarm!

Har lest at noen bruker APC 7*5 og er fornøyde og det er kanskje det jeg må gjøre også..Hva tror dere?
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Bruker du 2 eller 3 cellers lipo? For bruker du 2 kan du fint gå opp til 3 med den motoren, men da må du ha noe større enn 10A esc, og du bør prøve med en 6'' propell først.

Comment

• karabin
      • Feb 2012
      • 121

Bruker 2 cell 850mah..

Comment

• karabin
        • Feb 2012
        • 121

satte på 7*5 apc og vips!! Flyet gikk som smurt, (prop er alpha omega)

Comment

• Allfar
          • Jun 2012
          • 90

Tror Kyrre er inne på noe her (og det er ikke første gangen ).
          Nå er ikke jeg et matematisk geni, så arrester meg gjerne (er det man lærer av)

Max performance;
          Voltage: 10.5v
          Current: 11.0A
          Prop: 7035 (GWS)
          Thrust: 552g
          Power: 129W

Ved bruk av 2S LiPo har man ~70% av oppgitte data.?
          Går man opp til 3S LiPo (siden dette er kinavare) vil man klare å oppnå full effekt.?
          Det betinger jo at man bruker 7x3,5 GWS Prop (eller 6x4 som jeg ville prøvd) og minst 15A (15-18A) ESC.
          HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

Comment

• karabin
            • Feb 2012
            • 121

Så opp på batteri og esc. Og litt ned på Propp.

Comment

• Allfar
              • Jun 2012
              • 90

Personlig ville jeg valgt større ESC og 3S.
              Koster minimalt å handle inn forskjellige propeller på HK. Som f.eks. 6x4, 6x5, 7x3,5 og 7x4.
              HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

Comment

Working...