Unconfigured Ad

Collapse

Forslag til elektrooppsett til pilot yak 26%

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegard1
    • Jan 2012
    • 24

Forslag til elektrooppsett til pilot yak 26%

Hei

etter en veldig god service/tilbud fra Elefun så sitter jeg med med en yak 30% og en 26%,har lyst til og bygge
    26% til elektro så hvis det er noen som kan gi med en hjelpende hånd på motor og esc ville jeg satt stor pris på det.

Har sett på oppsettet til affa og mailet litt med han,oppsettet fungerte jo veldig bra så takk for gode tilbakemeldinger affa

Hilsen
    Vegard
  • gnistjeger
    • Sep 2009
    • 1169

Hei

Anbefaler å ta en till på Asker Modellklubb sine sider under "teknisk". God og enkel forklaring.
    Sjekk her : Valg av elektronikk » Asker Modellklubb

Ellers så har jeg et eksempel som fungerer veldig bra for meg.
    EF Extra 78" ( 198cm vs ). Kjører 12S oppsett med 5000mAh Turnigy Nano 35-70C, Hobbyving 120A ESC u/BEC, Caste 20A BEC, Hacker A60-16M, Xoar 20x10 prop.
    Vekten på flyet med batterier er rett over 6Kg. Konge oppsett med MASSE power! Kan også kjøres på 10S.

Lykke til!
    Last edited by gnistjeger; 23-06-12, 13:54.
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

Comment

• Vegard1
      • Jan 2012
      • 24

Hei og takk for svar

Ser ut som motoren blir en HACKER A60-6XS V2 28POL og en Esc Phoenix ICE 100 8s 34V ser ut som 6 seller på 4500 -5000mah blir en god kombinasjon.

Comment

• hassajo
        • May 2012
        • 300

Hei,

Jeg er i litt samme prosess...
        Kan anbefalle å sjekke denne tråden: http://www.modellflynytt.no/thread31055.html
        ---
        Mvh
        Hasse Andre Ruud
        Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

Comment

• kkalle
          • Mar 2012
          • 134

Originally posted by hassajo
          Hei,

Jeg er i litt samme prosess...
          Kan anbefalle å sjekke denne tråden: http://www.modellflynytt.no/thread31055.html
          Enig! Jeg har samme oppsettet i min. Fungerer veldig bra foreløpig. trekker ca 86ah max og rundt 40ah på 1/2 gass. 6-7 min flytid. Billig løsing.

Eneste aber var at prop.adapter er av dårlig kvalitet og hadde dårlig tilpasning. måtte file på den for at den skulle stramme.

Comment

• hassajo
            • May 2012
            • 300

Hei kkalle,
            Hvordan gjorde du det med spinneren på denne modellen?
            Spinneren som er med er beregnet for festing med en senter skrue, men i propp adapteren er det ikke gjenger for slikt..
            ---
            Mvh
            Hasse Andre Ruud

Comment

• Tipstall
              • Mar 2010
              • 197

For spinnere med senterbolt, trenger du noe sånt: Spinner nut M8 - M4 4480834 - elefun.no - Radiostyrt hobby men selvfølgelig i korrekt dimensjon
              Knut

Diverse fly; de fleste med propell...

Comment

• hassajo
                • May 2012
                • 300

Originally posted by Tipstall
                For spinnere med senterbolt, trenger du noe sånt: Spinner nut M8 - M4 4480834 - elefun.no - Radiostyrt hobby men selvfølgelig i korrekt dimensjon
                Supert Da blir den lagt i bestilling i kveld, i riktig dimensjon ja

Hvordan er det med sideror og kryssing av wire på pull pull? Ser ut som det er den beste løsningen på denne modellen, men usikker på om det er en bra løsning? mener å ha lest noe om det for en tid tilbake..
                ---
                Mvh
                Hasse Andre Ruud

Comment

• kkalle
                  • Mar 2012
                  • 134

Originally posted by hassajo
                  Hei kkalle,
                  Hvordan gjorde du det med spinneren på denne modellen?
                  Spinneren som er med er beregnet for festing med en senter skrue, men i propp adapteren er det ikke gjenger for slikt..
                  Min er foreløpig uten spinner.... Prop-adapteren som fulgte med er ikke av høy kvalitet

Comment

• affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5877

Testa Hackeren? Jeg har en lik i min 1,8m Thunderbolt Warbird og duger bra, men ikke sikker på om den er verdt pengene.. Mitt 6s throttlestore oppsett er knallbra og har etterhvert mange turer

Mvh
                    Alf

Comment

• Vegard1
                      • Jan 2012
                      • 24

Neida har ikke kommet lenger med 26% den ligger fortsatt i esken sin,har fått motor og esc,servoer,mangler kunn batterier, har snart bygget ferdig 30% får prøve Hackeren etterhvert, enig i at det er ikke altid det dyreste som må være best

Hilsen
                      Vegard

Comment

• kkalle
                        • Mar 2012
                        • 134

Kjøpt en Hacker 60 v2 8s. Skal muligens elektrifisere min 50cc-modell. 6 celler lipo er fint, men synes det blir litt kort flytid.

ulempen med 10-12 c er dyrere regulator og lader... Lønner det seg å kjøpe "kvalitet" eller hobbyking-regulator?

Comment

• gnistjeger
                          • Sep 2009
                          • 1169

Originally posted by kkalle
                          Kjøpt en Hacker 60 v2 8s. Skal muligens elektrifisere min 50cc-modell. 6 celler lipo er fint, men synes det blir litt kort flytid.

ulempen med 10-12 c er dyrere regulator og lader... Lønner det seg å kjøpe "kvalitet" eller hobbyking-regulator?
                          Hvilken flyvekt blir det når den er ferdig? Uten Lipo. Synes 6S høres vel snaut ut på en 50cc modell
                          Anbefaler vel heller 10-12S. Har du en vekt på rundt 7-8Kg trenger du jo en ca 2200-2600W. Med 6S nærmer du deg jo 100A for å få ut den effekten Da blir det ikke mye flytid nei!
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

Comment

• kkalle
                            • Mar 2012
                            • 134

Originally posted by gnistjeger
                            Hvilken flyvekt blir det når den er ferdig? Uten Lipo. Synes 6S høres vel snaut ut på en 50cc modell
                            Anbefaler vel heller 10-12S. Har du en vekt på rundt 7-8Kg trenger du jo en ca 2200-2600W. Med 6S nærmer du deg jo 100A for å få ut den effekten Da blir det ikke mye flytid nei!
                            Yes Det blir 10-12 celler. Lurer mest på om motoren tåler det.... Kjøpte v2-versjonen da den har medfølgende motorfeste og bra opplegg for spinner/propell.

Comment

• Vegard1
                              • Jan 2012
                              • 24

Nå fikk jeg endelig denne elektro kjerra i lufta, fikk en vekt på 4,3 kg uten batterier.Var ikke veldig fornøyd etter første turen ,fikk trimmet den skikkelig inn,så ble den mye bedre,mulig jeg kjører på litt feil propel 22x10 ....Har ikke prøvd oppsettet fra trottelstore,men er ganske så sikker på at hackeren jeg bruker ikke er vært penga i forhold til oppsettet du hadde Affa

Lurer litt på innstillingene på esc ( PWM Switching Rate),skal den feks stå på Outrunner eller skal den stå på det samme som motoren Switching Frequency 8 kHz ?

Mvh
                              Vegard

Comment

Working...