Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lodding av JST Kontakt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lodding av JST Kontakt?

    Hei , kjøpte noen småfly i sommer i tyskland hos Schweighofer ( bra utvalg )Disse ble levert uten ferdig monterte kontakter på ESC + batt.
    Tenkte å montere JST kontakter.
    Lodder man disse på samme måte som EC3 kontakter , eller gjør man det på en annen måte.Er ganske fersk i gamet og har ikke peiling på lodding o.l.
    Takknemlig for svar.

  • #2
    Originally posted by realfligth View Post
    ...Tenkte å montere JST kontakter.
    Lodder man disse på samme måte som EC3 kontakter , eller gjør man det på en annen måte.....
    Nei, JST kontakter krympes på med en spesial tang.
    Du kan lodde JST men da må du være veldig nøye med hvor du lodder og mengden med tinn du bruker (kontakten skal inn i et spor i plast hylsa, har du loddet litt feil så vil den ikke passe)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Nei, JST kontakter krympes på med en spesial tang.
      Du kan lodde JST men da må du være veldig nøye med hvor du lodder og mengden med tinn du bruker (kontakten skal inn i et spor i plast hylsa, har du loddet litt feil så vil den ikke passe)



      takk for svar.
      Vet du hva tangen heter, evt hvor man får kjøpt den.

      Comment


      • #4
        Du finner en del alternativ her: (MFN) ModellflyNytt.no
        HK har en til en 100 lapp + frakt men den har du ikke på døra " i morgen"
        Last edited by Quadrocopter; 17-07-12, 18:03.

        Comment


        • #5
          Denne skulle vel fungere fint.

          JST/BEC kontakt/kabel -Han (BATTERI) - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            1 x Crimping Tool for Hobby 2.0 PH , 2.5 XH , JST , Servo Connector Plug | eBay

            Mener det er den tangen der jeg har. Den er iallefall veldig lik. Jeg bruker den til JST connectorer og servoconnectorer dersom jeg feks må forkorte en servo. Man kan selvfølgelig klippe og lodde ledningen, men det blir ikke like ryddig

            Jeg gjør også som Q nevner her oppe med å lodde de etter krymp. Men da skal det ekstremt lite tinn til så man ikke griser på utsiden av pluggen

            Comment


            • #7
              Det enkleste er jo å kjøpe ferdige kontakter og bare lodde ledningene HobbyKing R/C Hobby Store : Female JST battery pigtail 12cm length (10pcs/bag)

              Comment


              • #8
                Takk for svar alle sammen.Tenker jeg kjøper den tangen.

                Comment

                Working...
                X