Unconfigured Ad

Collapse

Reisefly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kkalle
    • Mar 2012
    • 134

Reisefly?

Noen som har råd om et fly det er greit å ta med på reise? Var i utlandet i sommer og der var det litt bedre vær og fin flyplass

Så neste gang kunne jeg tenke meg å ta med et fly i bagasjen.... Ikke superglad i isopor-fly, men kanskje en Radian Pro eller finns det andre alternativer?
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Multiplex Merlin og Xeno er meget lette å ta med seg. Cularis'en har også demonterbar stab, men det er jo et ganske stort fly. For jeg vil jo si at avtagbar stab, evt halefinne er nødvendig for at et fly skal være lett å transportere. Har både Xeno'en og Merlinen selv, Xenoen glir best men Merlinen er absolutt morsomst. Xenoen bør du handle fra Statene hvis du vil ha med motorpod'en, jeg betalte vel ganske nøyaktig en tusing tilsammen med moms for min, og den koster omtrent det samme om du handler den på nettet i Norge etter frakt, men da får du ikke med pod'en. Og selvom du ikke er glad i isopor så er det vel en fordel når man er ute å reiser, da det tåler en støyt.
    Last edited by Kyrre; 20-07-12, 07:56.

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Jeg har kjøpt meg en slik til reiseformål da den har avtakbare vinger med hurtiglås.
      WM YAK55M 3D SEPP - ThrottleStore.Com

Comment

• Tipstall
        • Mar 2010
        • 197

Spørs litt hva slags fly du tenker på - det meste passer jo inn i "Fly Generell Diskusjon" paraplyen... Men siden du nevner Radian Pro; Graupner Junior S er omtrent like stor, og av ganske tilsvarende konstruksjon, men mangler flaps slik Radian Pro har. Junior S har dog t-hale, og staben er lett demonterbar -bare å løsne en skrue og hekte av støtstanga til høyderoret.
        Knut

Diverse fly; de fleste med propell...

Comment

• fjante
          • Mar 2010
          • 138

Originally posted by bardp
          Jeg har kjøpt meg en slik til reiseformål da den har avtakbare vinger med hurtiglås.
          WM YAK55M 3D SEPP - ThrottleStore.Com
          har du fått testet dette noe?
          Terje Vik

Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Nei har ikke hat tid men den er sikert bra. Har lillebroren og den flyr kjempebra men her ikke avtakbare vinger. Får komme med en raport når jeg har fått testet den.

Comment

• kkalle
              • Mar 2012
              • 134

Kanskje noen vil gå sammed om å legge inn en bestilling hos el-fly.dk? Gratis frakt ved kjøp over 5000,- Tror kanskje det blir en Radian Pro for meg ++

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

Du får Radian Pro bnf for 1700 hos Globy Parkzone Radian Pro Børsteløs BNF SUPERTILBUD - Globy AS

Comment

• ArneH
                  • Dec 2009
                  • 1562

Det er vel lurt med et fly som kan ligge i esken under transport. Og da må jo stab kunne tas av, Graupner Junior er et godt forslag der.
                  Jeg sykler ofte med flyene mine til feltet, og det utrolig hva man egentlig får med seg. Jeg har en 2m Birdy fra Vøster models, som jeg kan pakke helt flatt i en eske. Ellers går det mye i bobleplast.
                  Last edited by ArneH; 22-07-12, 07:24.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

Working...