Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorspørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorspørsmål

    Hei jeg sitter og lure3r på og bestille denne : Hangar 9
    Egentlig med den Gas 4 takt systemet dem selger der,men så har jeg hørt noen som har lest om denne motoren at den kan vere vrien og justere?

    Noen som vet noe om dette eller har en anbefaling til en annen motor?

  • #2
    Jeg ville nokk heller kjøpt en Saito 4t glow motor i stedenfor den bensinmotoren. De er ialefall svært enkle og ha med og gjøre. I den størrelsen er drivstoff forbruket uansett så lite at det ikke spiller noen rolle hva de går på.

    Comment


    • #3
      Ok,har mest lyst på vanlig bensin egentlig
      Kan jo eventuelt gå for noe zenoah 2t og da men hadde vert morro og testet 4T.
      Noe ytelsesforskjell på 2T og 4T?

      Comment


      • #4
        2t yter mer enn 4t...........sikkert noen som er uenig, men sånn er det
        Men 4t er jo fin skalamotor.

        Comment


        • #5
          Men ser dem anbefaler den 14 motoren.vil det funke ok med 20 motoren og tru? eller vil det bli for stort?

          Andre en saito som har 4T?

          Comment


          • #6
            OS, APS, SC og Magnum har også 4-takter i den størrelsen. Ser at de anbefaler Saito 82 glow på den linken du oppgav. Som Anders E lenger oppe sier så er det er mer power i en 2-takt, men blir jo ikke helt skalalyd.

            Velger du 2-takt, så holder det med en .50 - .60 motor (8,5 - 10 ccm), 4-takt så bør du ha fra .70 - 90 (11,5 - 15 ccm) og tar du en bensin så må du minst ha 20 ccm motor for å ha omtrent lik power.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Takk,takk.. da skal jeg leite litt er egentlig ute etter vanlig bensin i 4 takt eller 2 takt har en hobbyking 20cc 2 takt i cuben jeg har nå , funker ok den da men hadde vert morro med noe som går bedere som en 26cc 2 takt eller tilsvarende i 4 takt bensin

              Comment


              • #8
                Pakk nå ikke inn en diger bensinmotor i den modellen den blir bare tung og får dårlige flyegenskaper. Mye morsommere og fly et velbalangsert fly med riktig 4t lyd. Monter inn en Saito 82, ASP 91, OS FS91 eller YS70. Med sistnevnte vil den gå som en kule uten og bli tung og du får en flott 4t lyd.

                Comment

                Working...
                X