Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan rette opp glassfiber?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

Hei folkens. Har en dg1000 2,6 meters glider fra hobbyking. Ser utrolig fin ut! Men halen/finnen er jo skjev så det holder. Vil ha denne nøyaktig på 90 grader. Finnes det noen teknikker for å bøye dette slik at det blir rett, eller er det bare å håpe på at det flyr?
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

Prøv å varm det opp med en kraftig hårføner mens du bøyer den på plass. Tvil på at det går, men det er verdt ett forsøk.
    Eventuelt kan du lage en ny hale... Etterpåklokskapen sier at man får det man betaler for
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

Får gi det ett forsøk ja Vist ikke så får jeg vel bare bygge en ny hale. Rett og slett kappe av den eksisterende og sette på ny. Driver dere med slep på gullknapp forresten?

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Du kanskje rette den opp ved å snitte litt på den ene siden, bøye alt på plass og låse den i posisjon med litt epoxy og glassfiber. Legg ut bilde så er det enklere å bedømme.

OT: Ja, det slepes en god del. Yngve og Johannes er veldig aktive, mens vi har flere medlemmer med storfly som vi prøver å dra ut av sofaen.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• surpass
          • Apr 2007
          • 833

Prøvde meg med hårføner nå, det funket ikke. Men med vamepistol så løsnet det Så rett og fint ut når jeg var ferdig. Nå står den i spenn til den har fått avkjølt seg. Heldigvis at glassfiberen er jalla og syltynn

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Originally posted by surpass
            Prøvde meg med hårføner nå, det funket ikke. Men med vamepistol så løsnet det Så rett og fint ut når jeg var ferdig. Nå står den i spenn til den har fått avkjølt seg. Heldigvis at glassfiberen er jalla og syltynn
            Varmepistol her helt vanlig verktøy for å rette opp glassfiber - har brukt den flere ganger og det virker på omtrent alle tykkelser (ikke bare Kina kropper som er skakke fra fabrikk )
            Varmepistolen brukes til å demontere deler som er limt sammen med epoxy - og den er DLG eierens beste venn når knekte halebommer skal byttes.
            Last edited by Quadrocopter; 23-08-12, 19:00.

Comment

Working...