Unconfigured Ad

Collapse

Klarer jeg å fly Jupiter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TomV
    • Aug 2002
    • 49

Klarer jeg å fly Jupiter?

For noen år siden fløy jeg mye seilfly (enkle 2-kanals i 3metersklassen). Nå har jeg i tillegg brukt Easyflight simulator en del og fløyet en 50-60 turer med en Graupner Terry elektrokjerre, uten balanseror. Jeg har bestilt en Jupiter m. Magum .46. Jeg har også gjort ferdig en Kyosho Mustang P51D m. samme motor, som jeg satser på å fly etter Jupiteren. Virker dette som en forsvarlig vei å gå (Terry-Jupiter-Mustang), eller blir det for stor overgang mellom modellene? Takknemlig for svar!
  • ChuckYeager
    • Jul 2002
    • 14

Høres bra ut det. Jupiter oppfører seg nesten som en trainer, og jeg synes det er lettere å fly med balanseror enn uten.

Hastigheten vil jo være en god del høyere enn på en Terry da.

Mustangen blir nok din største utfordring. Her må farten holdes oppe hele tiden, og den er ikke like snill ved stall ol.

<font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: ChuckYeager den 2002-08-15 12:53 ]</font>
    Any landing you can walk away from, is a good one.

Comment

• Ulven
      • Jun 2002
      • 451

Det går nok så bra så...
      Husk bare følgende punktene:

Før takeoff:
      - Sjekk at rorene fungerer OG går riktig vei
      - Sjekk rekkevidden på senderen
      - Test batteriene, at de har nok strøm.
      - Se til at ingen ror eller andre deler er løse, alt må sitte fast, vingen sitte skikkelig (nok strikk f.eks) osv

Ved takoff:
      - Få opp hastigheten på bakken før du løfter det opp (for liten hastighet vil gjøre at flyet flikker lett).
      - Stig sakte, ikke rett opp...
      - Trim inn modellen slik at det flyr rett..
      - Bli vandt med modellen i god høyde..
      - Prøv å fly sakte i god høyde, se hvor grensen til Stall flikk ligger..
      - Fly "fly-by" noen ganger, lavere og lavere.. da er du bedre forberedt på landing..

Ved landing:
      - Fly flere runder, hold nok hastighet slik at det ikke flikker for deg...
      Til slutt er du nede igjen med like helt fly..

Generelt:
      Pust rolig, ikke hyperventiler, vær fokusert, og følg med...
      Er du i tvil, hør med noen som har flydd endel før til å ta det opp for deg å trimme det inn..

Lykke til
      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

Comment

Working...