Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slepefly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Selv har jeg ikke noe seilfly for tia men de som vil slepes opp har fly fra 4-6m vingespenn. Har ikke noen erfaring med CUB men vil kansje tro clippedwing cub'n vil passe meg best da jeg jo trives med akrofly. Det er vel kansje mulig og lage til flaps på den for og få ned landingshastigheten og nødvendig stripelengde.

    Comment


    • #17
      jeg tror ikke du trenger no flaps etc. på en slik cub. de flyr ofte så sakte at du kan spasere fra dem

      Comment


      • #18
        ESM Robin 400 er kanskje et alternativ? ESM Robin DR400 (260cm, 13kg, 100cc) jodel robin - Google-søk Pen er den også.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #19
          Liker du å fly acro hvorfor ikke slepe med et acrofly, sjøl har jeg ca 250 slep med 35% yak sleper fint opp 7 meter seilfly på rundt 20 kg. Også brukt en 40% Extra, dette er fly som i tillegg tåler mye vind.

          Comment


          • #20
            Jo det kan vel gå jeg har jo en Yak 33% med en 88cc motor i som går bra. Men hvordan og hvor festet du slepelina i yaken?

            Comment


            • #21
              Originally posted by bardp View Post
              Jo det kan vel gå jeg har jo en Yak 33% med en 88cc motor i som går bra. Men hvordan og hvor festet du slepelina i yaken?
              Du kan slepe opp mange slags seilfly med en 33% yak. Ikke no prob det. Du kan montere slepefeste rett bak canopyen....
              Ole Kr Follstad

              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

              Comment


              • #22
                Originally posted by ole.foll View Post
                1\3 Cubn er litt treig, men fungerer. Iallfall på små\mellomstore modeller.
                I IGG har vi slept mye og med store modeller etter en 1:3 clipped wing cub med 100 ccm motor og 1:3 Super Cub. Fungerer kjempebra fra de minste til de største modellene. "Treig" har aldri vært noe tema.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by arvid View Post
                  jeg tror ikke du trenger no flaps etc. på en slik cub. de flyr ofte så sakte at du kan spasere fra dem
                  Flaps er sterkt å anbefale for å bremse farten i stup etter et slep. Etter slep til mellom 400 og 800 meter stuper slepeflyet loddrett for å hente neste selfly.

                  Comment


                  • #24
                    Noen som hvet om det går og montere flaås på den TWM clipped wing cuben?

                    Comment


                    • #25
                      Da er TWM clipped wing cuben bestilt fra RCpro.
                      Noe av det som blir spennende og se hva som er mulig og få till med tanke på eksosanlegg skulle gjerne hatt inn canistere slik at det ikke høres ut som VM i dålig motorsag når en tar av.
                      Noen som har forslag til hvilke servoer en bør benytte i denne modellen?

                      Comment


                      • #26
                        GTI20 bygde inn canistere på min. funka fett!
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          GTI20 bygde inn canistere på min. funka fett!
                          Hadde vert fint med noen bilder av dette.

                          Comment

                          Working...
                          X