Unconfigured Ad

Collapse

Egnethet av servoer for sbach .46-size

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolaf
    • May 2006
    • 103

Egnethet av servoer for sbach .46-size

Hei, har fått med denne Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096 (Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096 - elefun.no - Radiostyrt hobby), og i min iver bestilte jeg disse fra HobbyKing Corona DS339HV Digital Metal Gear Servo 5.1kg/ 32g/ 0.13 Sec.

Nå når jeg har fått dem og ser at de er litt under standard størrelse og merker meg at de ikke er verdens kraftigeste, så lurer jeg på om de er tøffe nok for flyet over? Har ikke lyst til å brenne av 1000kr til på servoer, men vil heller ikke at herligheten skal falle ned....

Jeg planlegger å kjøre servoene fra en 2S LiFe (6.6V), som burde gi rundt 4.8Kg/cm(?).

Takknemlig for svar.

Kolaf
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Kjenner ikke til de servoene du har men dette er ialefall en servo som jeg har brukt mange av med meget bra resultat.
    Digital metal gear servo 49g/7.2kg/.14sec

Comment

• xxl
      • Feb 2008
      • 1624

Tenker de servoene du har funker bra jeg, flyet er jo anbefalt med servoer rundt 5 kg, men du må vell mode servobrettet litt
      BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• kolaf
        • May 2006
        • 103

Ja, jeg tenkte å lime på litt finér i begge ender for å gjøre hullene litt kortere. Jeg ville ikke gjøre noe slikt før jeg visste om servoene kunne brukes, så tusen takk for svaret.

Comment

• halsen89
          • Apr 2007
          • 409

Gratulerer med ett flott fly! har samme selv, det flyr meget pent, men jeg må si at du bør kanskje vurdere å gå for wire til sideror istede for den stanga som følger med, pga at den bøyer seg veldig lett, og jeg hadde en styrt pga det, skulle legge det knife edge i passelig fart, så la flyet på sia å dro sideror, plutselig gikk flyet i spinn og dro rett i bakken!

Så på stanga etterpå, og da var den bøyd, å jeg tror ikke det var pga kræsjet, så sendte mail til elefun om det, og fikk ett nytt fly til halv pris, så virker som de har vært borti det før... Så jeg skal bygge om til wire på mitt..

Men skal du jo ikke fly ganske hard 3D så holder den nok i massevis det er i allefall ett flott fly

Comment

• kolaf
            • May 2006
            • 103

Thank you.

I am not planning to do any fancy 3-D flying, but I will do some aerobatics, and it would be fun to be able to pull a knife edge loop. Do you think this will be possible without doing the conversion? Anyway, thanks for the warning.

Comment

Working...