Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ferias

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferias

    Hei.
    Eg har prøvd og fly to ganger med eit ferias EP. Det gjekk ikkje så bra, så eg måtte kjøpa ny gir kasse til 325 kr. Eg flyr på ein bakke som er ca 100 x 75 m lang.

    Men over til spørrsmålet:
    Når eg flyr, veit eg ikkje om eg skal fly 50 meter opp i lufta og fly rundt der, eller om eg skal fly 3 m over lufta eller noko anna.

    Er det nokon som kan gje meg eit eller to råd??

    Helsing Sindre!

  • #2
    Når du flyr 3meter over bakken, vil en stall føre til at flyet går i bakken. Flyr du 100 meter over bakken, vil du ha tid til å få flyfart igjen, og fortsette å fly. Flyr du 500 meter over bakken, ser du ikke stort av flyet lenger. En mellomting er passe.

    Comment


    • #3
      En ferias er jo en slowflyer da, så spesielt høyt lønner det seg ikke å fly. Mellom 10-30 meter er vel passe. Men det må være nesten vindstille, ellers får du problemer
      Any landing you can walk away from, is a good one.

      Comment


      • #4
        Fly der du føler det for best selv...
        Jeg flyr høyt og lavt.. noen ganger litt vel lavt.. drev å klippet tuppene på kornet for bonden med PT-26'en her for ikke så lenge siden.. hehe.. kornet spruta *s*
        Med vennlig hilsen / Best Regards
        Freddy Ulvseth
        http://freddy.ulven.com/rc

        Comment


        • #5
          Trodde det var en ganske vanlig elektrotrainer jeg.. Da er det vel en fordel å fly en del lavere ja, men 3 meter blir litt i det laveste laget uansett, gjør man feil (og det gjør man i begynnelsen!), har du ikke tid til å rette opp feilen og få flyfart før flyet er i bakken.

          Comment


          • #6
            sild i tønne

            Fly i den høyden du føler deg komfortabel. Etterhvert vil du prøve deg lavere og lavere. Prøve nye ting. Det kalles progresjon.

            Comment

            Working...
            X