Announcement

Collapse
No announcement yet.

En flytur rett i tre. Video

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En flytur rett i tre. Video

    Ja sånn kan det gå. Tok maiden på et lite micro fly og endte med at det stod fast i et tre


  • #2
    hehe, dette er morro
    Har samme fly selv, og merkelig nok havnet jeg i et tre på første turen og
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

    Comment


    • #3
      Hehe godt å høre at det er flere som havnet i trær.
      Gjorde en bommert. Hadde satt på expo +30 på en switch og den klarte jeg å ta av så hadde lite kontroll og når jeg satte på +30 igjen var den så langt unna at jeg ikke la merke til tre som stod der.

      Comment


      • #4
        Huff ja. Det er en grunn til at jeg har laget en 12 m. Bambusstang med krok, som jeg skjøter sammen. En dag på Bogstad, greide jeg å sette fast to fly i trærne. Veldig høyt også. Først var det en kar med kranbil, som prøvde å riste ned. Selv om treet nesten knakk, kom ingen fly ned. Jeg dro sur hjem, men det viste seg at samme karen hadde kommet tilbake, og klatret opp de 12 m og hentet ned flyene. Jeg vet ikke hvem han er, men sprek og modig er han. Myten forteller at skogen bak Bogstad er full av fly, fra 40 tallet og oppover. Jeg vet om noen, som aldri er funnet. Jeg er tre-kongen der oppe tror jeg. Rekorden er 6 uker før flyet blåste ned. "For trees, model planes taste like chicken". RCG sitat.
        Last edited by ArneH; 17-11-12, 19:54.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Hehe!
          Hadde en episode for en tid tilbake jeg satte et annet microfly i tre og da kom det et par gående forbi. Hun dama var ganske liten så hun klatret helt til toppen for å få flyet ned igjen

          Flyet fikk litt skade og jeg klarte å bruke superlim så en del av vingen er etset bort. Har limt det sammen igjen med varmt lim og teipa så får jeg se om det holder.

          Hvis jeg må bytte vinge, hvordan er fremgangsmåten for å ta av gammel vinge? Alt er jo limt på.

          Comment


          • #6
            Mitt problem oppstod da batteriet falt bak i flyet og ble meget baktungt.. Ikke lett å fly dette baktungt..

            Nå setter jeg batteriet på langs inn, og da sitter det meget bra
            ---
            Mvh
            Hasse Andre Ruud
            Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

            Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

            Comment

            Working...
            X