Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Graupner er konkurs, og har for tiden tre måneders konkursbeskyttelse. De stilte med stand på messa og satser på å få godkjent refinansiering innen fristens utløp.
Dette har vært skrevet om før på forumet, bruk søkeknappen. Og de dauer vel ikke med det første, så "konkurs" er å ta i. "Konkursgaranti" er situasjonen. De er insolvente, men som et bittelite tysk firma skal det litt til for å bli beskyttet av den tyske staten. Med andre ord mener byråkratene at det er verdt å beskytte merkevaren, og lokale arbeidsplasser. Bra for oss.
Tror nok ikke Graupner som merkenavn forsvinner. Men at bedriften i den nåværende form blir slanket/endret er vel ganske sikkert. Stort sett alle tyske modelljernbaneprodusenter har gått konkurs opp til flere ganger, men Marklin som navn lever jo fremdeles i beste velgående.
For min del vil jeg synes det være synd om Graupner som radioprodusent forsvant, sammen med Futaba, Jr, Robbe og Multiplex så er det kvalitets utstyr for den kresne bruker.
For min del vil jeg synes det være synd om Graupner som radioprodusent forsvant, sammen med Futaba, Jr, Robbe og Multiplex så er det kvalitets utstyr for den kresne bruker.
For noen en trøst, og for andre et problem Stefan Graupner garanterte på Nurenberg at vi ses om et år!
Last edited by Quadrocopter; 18-02-13, 19:12.
Reason: Fikset QUOTE formatering
For noen en trøst, og for andre et problem Stefan Graupner garanterte på Nurenberg at vi ses om et år!
Sitter igjen med samme følelse - hvis de hadde en stand på årets Nürnberg messe så kan de ikke stå så "galt" til med butikken, et firma som hadde ligget på "dødens rand" hadde aldri gjort dette....
Men det er jo alltid en eller annen konkurrent som skulle ønske at de var konk
The business activities of the modelling company - rich in tradition - can go on.
(from left to right):
Ralf Helbing Managing Director, Hannes Runknagel Technical Manager, Dr. Wolfgang Bilgery, Trustee for Graupner GmbH & Co. KG,
Ki Soo Kim, the New Owner and President from SJ Incorporated, the interpreter and Mister Seog Min Lee.
Er ikke SJ koreansk? Navnene til de på bildet er hvertfall koreanske.
Kan sikkert stemme det - fant de på Tokyo børsen og der sto det Japan som opprinnelsesland - men under f.eks alibaba så er de representert som et sør-koreansk firma
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment