Announcement

Collapse
No announcement yet.

Static Thrust vs Model Weight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Static Thrust vs Model Weight

    Kan noen gi en pekepin på hva som kreves av "krefter" for å få en modell (sportsfly) ikke 3D til å ha nok motorkraft for å fly rett 90grades opp i det blå?

    Driver å små regner litt på et motor oppsett, se bilde, og modellem min veier nå ca 3kg og jeg har kalkulert en propell kraft = 3,5kg hvis jeg forstår kalkulasjonene korrekt. (altså et vekt forhold på 1:18 over 1. I teorien skulle jeg tro at forhold <1 holder for å henge i luften, men vil jo ha krefter så den har fart opp over også med god styring på ror osv...

    Click image for larger version

Name:	Vektforhold.png
Views:	1
Size:	51.2 KB
ID:	633414

    Noen som kan gi en pekepin på hvilke faktor trekk/vekt man bør ha for å ha god styre fart rett opp, (antar da at man i utgangspunktet flyr normalt i krusing speed og gir max høyderor for å gå rett opp... Modellen jeg jobber med er en Calmato som er under elektrifisering).
    * Eller er dette en umulighet med en modell av denne typen ?

    Click image for larger version

Name:	IMAG0057.jpg
Views:	3
Size:	109.2 KB
ID:	633413
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

  • #2
    Noen umulighet er det ikke har hat stortsett samme modell med en YS70 motor og ASP 14x6 propell i og den gikk ret opp så det holdt. Bygde om min til halejul istedenfor nesejul for og slippe konflikt med skien.

    Comment

    Working...
    X