Som oldtimer modellflyver bygger jeg fremdeles modeller av konvensjonell type basert på tegninger. Fra flere tiår tilbake har jeg mye flakbalsa, men få lister. Jeg har hittil brukt stållinjal og skalpell for å skjære lister av flakene, men nå ønsker jeg et listeskjærer-verktøy. Får kjøpt fra USA (dyr frakt), men kan gjerne kjøpe her hvis tilgjengelig. Kan noen gi meg et tips hvor jeg kan henvende meg for å få kjøpt?
Unconfigured Ad
Collapse
Listeskjærer (balsa strip cutter)
Collapse
X
-
Jeg mener jeg kjøpte min fra Norwegian Modellers en gang i tiden. Finner den ikke blant utvalget dems nå.
Her fant jeg noen:
Small Size Hobbyland AS
Her er den samme, bare mye billigere hvis du har tid til å vente 1-2 uker. Ca 8,21 USD med frakt. Men du kommer nok til å bestille noe i tilegg vil jeg tro:Master Airscrew - Balsa Stripper
Comment
-
Støtter forslaget om master airscrew sin stripper, med litt modifikasjon er den topp til å lage planker med også se vedlagte artikkel.
To44183.pdfComment
-
Strip cutter
Her kom det mange fine råd. Dette løser seg! Sirkelsagen blir nok å ta i for mye på det aktivitetsnivået jeg driver, men stripcutteren fra enten Small Size eller Master Airscrew er nok det jeg går for. Å kjøpe fra USA er nok OK, men jeg har erfaring med at de beregner en god del for "handling and postage". Et firma som leverer den cutter som Small Size tilbyr skal ha $18 for å sende den, det er en del mer enn prisen på varen. Takk alle sammen!
PLHComment
-
Er det noen som har erfaring med Biltemas båndsag? Ser OK ut til en overkommelig pris. Båndsag, 350 W - Biltema
Og den er på 350W mens Julas er bare 250W og koster (litt) mer.Comment
-
Jeg hadde ikke kjøpt Biltema saga engang tilmen etter noen timer mekking så duger den sånn noelunde.
Jeg skimset ut motoren, fikset hjula i den og modifiserte guideneComment
-
Det er ikke noe som er så dyrt (og frustrerende) som drittverktøy!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment