Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ski til Trojan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ski til Trojan.

    Det begynner å bli litt vanskelig å lande på det bulkete underlaget som er nå. Prøver å finne ski som passer. De små Dubroskiene er for svake.
    Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne ski? Jeg er ikke netthendt nok til å lage noen seriøse ski selv. Virker som om det er utsolgt over alt.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Jeg ser Elefun har Dubroski for trike. Er det noen som har de skiene, og kan si om festet (collar) vil gå inn på et understell på 2,9 mm? Eller er de like små som på de minste skiene.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Disse er bra har de på flere fly, finnes i forsjellige størrelser.
      Ski .40-.60 size med halehjul - ThrottleStore.Com

      Comment


      • #4
        Det er bra ski, men de er dessverre utsolgt.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Let etter ski på Elefun - de har flere typer på lager
          Bestiller du i morgen så er du klar til fredag

          Comment


          • #6
            Du har kanskje sett denne? Tilfeldig vis en Trojan...

            Comment


            • #7
              Originally posted by ArneH View Post
              Jeg ser Elefun har Dubroski for trike. Er det noen som har de skiene, og kan si om festet (collar) vil gå inn på et understell på 2,9 mm? Eller er de like små som på de minste skiene.
              De større Dubro skiene (#825) er bergnet for 1/8" (3.2mm) aksel, så det burde gå. Har bare prøvd skiene på taildraggere, og skiene er bra de. En helt annen konstruksjon enn de små parkflyer skiene; både med hensyn til innfesting, og ikke minst selve skiene som er mye mer solide. Vil tippe at et sett ski ovelever en håndfull trojaner Spørsmålet er vekten... Her er det en som har skrevet litt om skiene:
              Stuka Stunt Works - Viewing topic #1770 - Du-Bro Main Skis

              Han skriver at installert vekt for taildragger er ca. 4.5oz eller rundt 125 gram. For trike burde du dermed havne i underkant av 200 gram, og det er vel ganske mye for et såpass lite fly?
              Knut

              Diverse fly; de fleste med propell...

              Comment


              • #8
                154 gram. Er kanskje litt tungt. Hmmm......finner ikke ut på annen måte enn å teste.

                Edit. Ser på RCG at det er flere som har lagt på mere vekt, uten problemer. Det eneste er, drag. Men det er det jo med alle ski eller flottører.
                Last edited by ArneH; 23-01-13, 08:09.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Re: Ski til Trojan.

                  Hva med flottører....?
                  Geir Dyrdal
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #10
                    Eller hva med å se an været? Det er jo meldt varmegrader hele neste uke, så det er vel ikke umulig at man kan bruke hjul igjen ganske snart.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kyrre View Post
                      Eller hva med å se an været? Det er jo meldt varmegrader hele neste uke, så det er vel ikke umulig at man kan bruke hjul igjen ganske snart.
                      Blir nok slike islagte jorder, med islett av søle. Da er mine store hjul bra.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ArneH View Post
                        Det begynner å bli litt vanskelig å lande på det bulkete underlaget som er nå. Prøver å finne ski som passer. De små Dubroskiene er for svake.
                        Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne ski? Jeg er ikke netthendt nok til å lage noen seriøse ski selv. Virker som om det er utsolgt over alt.
                        Selv har jeg flere fly som har benyttet Dubro 40" skiene men det er litt tunge og har feste for 4mm akslinger, mens jeg har også et par av "parksize" skinene til Dubro og disse er jo skrøplige i forhold, men et triks jeg gjorde var følgende.

                        La inn 2 stk tynne carbon stenger i det forsenkede sporet i hver ski og limte disse fast med CA. (Brukte 2 stk gamle hale-bomer fra SR120 helikopteret til Blade, ca 15-17cm som ble delt i to så jeg hadde totalt 4 stenger).

                        Videre skjærer man til en kryssfinner bit som tilpasses å ligge inne i selve "hjulopphenget" på skia og fyller på med expoxy så det blir flukter kant i kant med bundsiden. (Da har man solid feste) og kan bore opp med ønsket diameter ettersom hva du har på understellet, men tilbehøret setskruer og fjerer er vel tilpasset 3mm akslinger.

                        Har en 30sise modell (sebach) som ikke ser bra ut med ski, så her byttet jeg hjul til "noen fra en 40 trainer" som var ca dobbelt så store og da lander flyet i sikkelig Alaska tundra still på hardpakket snø utenproblemer.

                        OT:
                        Men et forslag til deg som syntes jordet er for humpete, ta en Europall og fest i et tau så har du en slodd og går 1 time frem og tilbake og vips har du perfekt flyplass... (selv har jeg en 11x88m) på dette viset...

                        Har ellers ett sett av de store skia "liggende i uåpnet pakke" som er tilovers om du skulle trenge noen. Parkskiene har jeg ogå et sett liggende av, da kun med modifisert karbon stenger men ikke "ferdig med expoxy"..
                        Last edited by AudunJ; 23-01-13, 10:22.
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment

                        Working...
                        X