Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorer og esc`er som trøbler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorer og esc`er som trøbler

    Har et fly med 2 motorer og 2 esc`er. På den ene esc`n har jeg koblet vekk den røde ledningen som går til mottaker. Denne motoren starter ved throttle, og stopper etter 2-3 sekunder. Dette skjer hver gang. Var det feil å koble bort den røde ledningen, eller noen tips på hva det kan være.
    Kunne selvfølgelig ha testet dette, men motorene er bygd inn, og det er litt jobb å ta det fra hverandre igjen. Tenkte derfor å høre om noen her hadde noen forslag ?

  • #2
    Prøvd å ta bort den røde ledningen på den andre, og koblet den første tilbake igjen, og se hva som skjer da.
    Har du en felles batteripakke ? Kobler den bare ut på full gass, eller på lav gass også ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Har du testet begge motorene på samme esc, og omvendt? Da vil du få et bedre inntrykk av hva som er galt, om det er motor eller esc. Kjør dem også individuelt for å se om det kan hjelpe. Bruker du forresten y-kabel til mottaker eller to kanaler? Det kan være et brudd et eller annet sted, og det kan godt hende det er i y-kabelen hvis du bruker det.

      Comment


      • #4
        Nei, har ikke prøvd å kjøre de hver for seg. Men testet litt mer nå. Etter ca 2 min kjøring, dabber de helt ned, selv om det er nok strøm på batteri. Esc`n melder opp bare 5 celler, selv om det er 6. Det skjønner jeg ikke helt ?

        Comment


        • #5
          Originally posted by tarsjansen View Post
          Nei, har ikke prøvd å kjøre de hver for seg. Men testet litt mer nå. Etter ca 2 min kjøring, dabber de helt ned, selv om det er nok strøm på batteri. Esc`n melder opp bare 5 celler, selv om det er 6. Det skjønner jeg ikke helt ?
          En dårlig/død celle ?
          Bør nok måle spenninga over batteriet under belastningen. Tyder på overbelastning så ESC cutter pga lav spenning.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Da har jeg testet litt mer. Det var jaggu 2 batterier som ikke hadde tålt den " milde vinteren ". Med friske batterier funker det som det skal. Takk for hjelpen alle sammen.

            Comment

            Working...
            X