Unconfigured Ad

Collapse

Fikse "slop" mellom spline på servo og servoarm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

Fikse "slop" mellom spline på servo og servoarm

digital servo + bittelitt slakk + lang arm = rirste riste, det er bittelitt slark mellom arm, og splines, mer enn ønskelig, dette bidrar, tips til hvordan man løser?

prøvd ymse løsninger, å dytte plastikk over splines, før armen settes på er beste hittil, men vil det holde over tid? evnt gjengetape? ca?
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by andersand
    digital servo + bittelitt slakk + lang arm = rirste riste, det er bittelitt slark mellom arm, og splines, mer enn ønskelig, dette bidrar, tips til hvordan man løser?

prøvd ymse løsninger, å dytte plastikk over splines, før armen settes på er beste hittil, men vil det holde over tid? evnt gjengetape? ca?
    Bytte arm......

Comment

• andersand
      • May 2012
      • 2316

Må bli noe slikt da SpotOn Servoarm Futaba 1.5inch M3 Blue TRA-001 - elefun.no - Radiostyrt hobby så får jeg strammet rundt splines, prøvd original, futaba og dubro, og alle hadde for mye slop, mulig jeg evnt bare må gå ned i hastighet på servo, er nok moment ifølge spec, men vet ikke om 0.07 servo blir litt mye på 3d fly? min tanke var at det var kjekt med rask servo.

skal sies at det kun er rundt senter den gjør dette, og uten belastning, med belastning, endestop osv er den fin.
      Last edited by andersand; 06-05-13, 10:47.

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Jo lengere arm jo større slark.....uansett hvor ny og bra servoen er
        Jeg vil jo tro at det er servoen din som har denne dødgangen. Selv di beste servoene (hitec 7955 osv) med lange armer får en liten dødgang i senter med servoarmer på 1.75 til 2''.
        Last edited by Guest; 06-05-13, 11:15.

Comment

• andersand
          • May 2012
          • 2316

Originally posted by anders e
          Jo lengere arm jo større slark.....uansett hvor ny og bra servoen er
          Jeg vil jo tro at det er servoen din som har denne dødgangen. Selv di beste servoene (hitec 7955 osv) med lange armer får en liten dødgang i senter med servoarmer på 1.75-2''.
          Vil si at jeg vanligvis er enig, men her er det faktisk slark, i splines, servoarmene sitter så løst på de faller av, men det er riktig spline mistenker at jeg vel ryker på noen 5245 eller 7245 til slutt her, men jeg hadde 4 like liggende og hadde vært så deilig om de virket

Comment

• JonnM
            • Jan 2013
            • 38

Hva med å bruke bittelitte grann epoxy i spline på armen, og sette servoen nedi på hodet slik at du ikke får epoxy inn i servoen?
            Alternativ er å få tak i alu servoarm der splinen kan strammes opp med skrue. Har sett dem på nettet, men husker ikke hvor (Hobby King?).

Comment

• andersand
              • May 2012
              • 2316

Originally posted by JonnM
              Hva med å bruke bittelitte grann epoxy i spline på armen, og sette servoen nedi på hodet slik at du ikke får epoxy inn i servoen?
              Alternativ er å få tak i alu servoarm der splinen kan strammes opp med skrue. Har sett dem på nettet, men husker ikke hvor (Hobby King?).
              Hei, tok epoxy trikset for noen dager siden bare for å sjekke, ble vesentlig bedre, men fortsatt ikke bra, servoene havner nok på "avskrivning".
              istedenfor å gå til 0 endel ganger, går de til max posisjon andre veien, + at de stadig er nervøse rundt center, og med nesten 90 grader utslag på høyderors flaten blir det litt køddent.

hitec 5245 frister nå, men 4 slike er nesten 2k
              Last edited by andersand; 10-05-13, 12:37.

Comment

Working...