Unconfigured Ad

Collapse

Pitch Skala Hobby i Danmark

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonnM
    • Jan 2013
    • 38

Pitch Skala Hobby i Danmark

Noen som har kjøpt noe fra denne hobbybutikken PITCH SKALA HOBBY PITCH SKALA HOBBY?
    Og noen som har erfaring med import fra Sverige og Danmark mht moms og andre gledesdrepende kostnader?
    Kjøpte balsa her i Norge, og prisen var hinsides latterlig, over tre ganger mer enn PSH averterer med. Så turen over med fergen hadde kanskje fort blitt spart inn!
    Dessuten virker det som om PSH har et bra utvalg. Og siden de er på Jylland så er det mulig å forstå dem!
    Jonn
  • lupus49
    • May 2008
    • 647

Henrik i PITCH SKALA HOBBY har jeg gode erfaringer med. Fikk sendt en 1/5 Black Horse Fieseler Storch i fjor. Veldig god kommunikasjon. Måtte riktignok betale forskudd gjennom bank, ikke paypal eller kredittkort, men det går det også.
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

Comment

• JonnM
      • Jan 2013
      • 38

Originally posted by lupus49
      Henrik i PITCH SKALA HOBBY har jeg gode erfaringer med. Fikk sendt en 1/5 Black Horse Fieseler Storch i fjor. Veldig god kommunikasjon. Måtte riktignok betale forskudd gjennom bank, ikke paypal eller kredittkort, men det går det også.
      Hvordan fikk du det inn hit, måtte du betale moms etc, eller gikk det bare rett igjennom?

Comment

• lupus49
        • May 2008
        • 647

Pakken, nesten to meter lang, kom med TNT og ble levert på døra hjemme. Frakta var 630,- danske. Momsregning kom etterpå hvis jeg ikke husker feil, men jeg betalte uansett moms Selgeren trakk fra dansk moms først.
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

Comment

• Wulf
          • Jun 2007
          • 2055

Jeg bestillte en del der nede og. Tror postpakker blir forsikret for max 1000 dkr pga noe eu greier. Men momsen ble beregnet ut fra dette hvis jeg ikke tar feil. Som sagt blir den danske momsen trukket ifra.
          Balsa

Comment

• strilen
            • Mar 2010
            • 77

Her er en som er billigere, har ikke handlet der selv, så ingen erfaring.

Modellbau Heerdegen - Balsaholz ( Depron - Flugzeugsperrholz - Balsastirnholz,.... und vieles mehr! )

Comment

• Wulf
              • Jun 2007
              • 2055

Har god erfaring med disse :
              Frakten blir beregnet automatisk http://balsabar-shop.de/
              Balsa

Comment

• JonnM
                • Jan 2013
                • 38

Originally posted by Wulf
                Frakten blir beregnet automatisk Balsabar--Online-Shop für Balsaholz - Balsabar.de
                Takk for gode lenker!
                Prøvde Balsabar i Tyskland, men Norge er ikke på dropdown-lista deres, så sendte en epost, for prisene er veldig bra!
                1 stk 4x100x1000 balsa hos Elefun kr 45 - hos Balsabar EU 1.29. Så selv om Elefun har bra priser på mye, er det tydelig at en må være våken.
                Jonn

Comment

• JonnM
                  • Jan 2013
                  • 38

Fikk første sending fra Pitch Skala Hobby, og er godt imponert over service og forståelse. 19x10 Biela 3-blader sklei rett inn!
                  Henrik fortjener business!
                  Jonn

Comment

• JonnM
                    • Jan 2013
                    • 38

Originally posted by Wulf
                    Frakten blir beregnet automatisk Balsabar--Online-Shop für Balsaholz - Balsabar.de
                    Hva med moms? Om en bestiller direkte fra web shoppen, så betaler en både tysk moms, og norsk moms også på den tyske momsen. Og da ble det ikke så billig allikevel. Men forhandler fortsatt med dem, for prisene er VELDIG bra!

Comment

• JonnM
                      • Jan 2013
                      • 38

Fikk nettopp inn sending fra Balsabar, og det gikk veldig greit. Gjennomsnittlig 11 kroner pr flak, som varierte fra 1.5 til 20 mm.
                      Frakten var EU 32, hvilket ikke var avskrekkende for en stor kasse med 250 flak på 100 x 1000 mm i de forskjellige tykkelsene.
                      Så Balsabar kan trygt anbefales om en trenger balsa!

Comment

• Wulf
                        • Jun 2007
                        • 2055

Har du tatt med norsk moms i prisen pr flak ?
                        I såfall er det billigere enn det jeg husker
                        Balsa

Comment

Working...