Unconfigured Ad

Collapse

Bygge fly i depron? Eller Styrofoam?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nilshv
    • Dec 2006
    • 12

Bygge fly i depron? Eller Styrofoam?

Hei

Som hobbynerden jeg er hadde jeg tenkt å bygge et fly fra bunnen av. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bygge i styrofoam, så jeg har vært på min lokale byggevarebutikk og kjøpt en blå styrofoam til 70 kr. Ulempen med den er at det bare er den tykke varianten å få tak i (5 cm eller hva det er for noe). Når jeg las her en dag såg jeg at mange likte å bygge i depron, noe som man kan få tak i på rørlegger butikker, og de fekk man vist i tynnere plater.

Hva er depron? (sammenlignet med styrofoam, tenker da på hardhet, bøybarhet, lett å jobbe med osv osv)
    Hva er "best" å bygge med?
    Ser at elby.no selger 6 mm tykke plater for 34 kr (+ frakt) Underlagsmatte 6mm Reflekta/Depron 0,5x1,2m... - Elby - Nettbutikk
    kan den brukes?
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Søk litt rundt i forumet, det er masse info om depron. Depron er enkelt å skjære i, relativt hard, ødelegges lett, men limes like lett med foam safe CA, Beli-zell, foam safe kontaktlim, og varmlim. Glimrende til å teste ut ideer. Depronen du linker til er grei nok, men den hvite som går under navnet Kapron er etter min mening bedre. Og så ser den penere ut. Lykke til!
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

Working...