Unconfigured Ad

Collapse

Uflaks med bensin motorer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

Uflaks med bensin motorer?

Jeg har styrt sinnsykt mye for og få gang på bensin motoren i min 25% extra opptil flere ganger har jeg sterk vudert og hoppe på flyet av ren frustrasjon :/
    Begynte først med en Mintor 38 cc og ikke pokker om jeg fikk den til og gå mistenker nå at det er noe riv ruskende galt med forgassern på den.
    Men jeg ble forbanna på motoren og satt inn en helt ny DLE 30 motor, denne gikk litt bedre men der var bensin slange inntaket knekt så den sugde falsk luft , så jeg tok den forgassern fra motoren og slengte på DLE 30 en gikk over alt fra tank til det elektriske, men fikk den opp i halv gass så dauet den og det hjalp lite hvor mye jeg stilte på H og L nåla.

Så fikk jeg min 3 motor enda en ny DLE 30 motor og tro det eller ei den starta og gikk fint med engang .
    Hvorfor det har jeg ikke peil på , men jeg har fått litt troen på at bensin kan være gøy. Jeg har bare flydd elektro, men jeg har lært litt om bensin motorer , synd mintoren ikke går skikkelig for det ser ut til at alle andre får den til uten problemer. Har en ny forgasser på vei til den så skal prøve den i da

Noen andre som har vært borti bensin forbannelsen ?
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting
  • Kenolang
    • Jul 2010
    • 2530

Originally posted by sveininge
    Jeg har styrt sinnsykt mye for og få gang på bensin motoren i min 25% extra opptil flere ganger har jeg sterk vudert og hoppe på flyet av ren frustrasjon :/
    Begynte først med en Mintor 38 cc og ikke pokker om jeg fikk den til og gå mistenker nå at det er noe riv ruskende galt med forgassern på den.
    Men jeg ble forbanna på motoren og satt inn en helt ny DLE 30 motor, denne gikk litt bedre men der var bensin slange inntaket knekt så den sugde falsk luft , så jeg tok den forgassern fra motoren og slengte på DLE 30 en gikk over alt fra tank til det elektriske, men fikk den opp i halv gass så dauet den og det hjalp lite hvor mye jeg stilte på H og L nåla.

Så fikk jeg min 3 motor enda en ny DLE 30 motor og tro det eller ei den starta og gikk fint med engang .
    Hvorfor det har jeg ikke peil på , men jeg har fått litt troen på at bensin kan være gøy. Jeg har bare flydd elektro, men jeg har lært litt om bensin motorer , synd mintoren ikke går skikkelig for det ser ut til at alle andre får den til uten problemer. Har en ny forgasser på vei til den så skal prøve den i da

Noen andre som har vært borti bensin forbannelsen ?
    Tok du gasseren fra Mintoren og satte på DLE-30n?

Bensin er ingen sak, lett som fett om du gjør det rett
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• xilian
      Chief Executive Officer
      • Feb 2009
      • 6522

hva slags bensin bruker du? Statoil 95?
      Bytt til Shell Vpower og prøv igjen.
      Tom I. Arntsen

Comment

• sveininge
        • Dec 2007
        • 1205

Når Motor nr 2 hadde feil på forgasser så prøvde jeg med den som stod på mintoren, men det funka ikke.
        Mintor 38 og DLE 30 har samme type forgasser,

Jeg har prøvd alle typer bensin, men det hjalp heller ikke.

Kjører shell sin miljøbensin på Motor nr 3 og det funker bra. vanlig bensin lukter for mye til at jeg vil bruke det.

Bensin motorer er greit det når du veit hva du putler på med, har forhåpentligvis bare vært usannsynlig uheldig med de 2 første motorene mine da.
        Min Hjemmeside..

Comment

• xilian
          Chief Executive Officer
          • Feb 2009
          • 6522

Tøm tank og sett på choke + tett utlufting fra tank så merker du nada

Ang. fueltype. Prøv i alle fall VPower og se hvordan den er da.
          Last edited by xilian; 26-07-13, 23:47.
          Tom I. Arntsen

Comment

• Kenolang
            • Jul 2010
            • 2530

Tror du kjøpte den Mintoren av meg...?
            Fikk testet denne 2 turer etter at jeg fikk den av den norske forhandleren, denne var en erstatning for en lik motor jeg hadde først og som jeg ikke fikk til.
            Denne motoren ble testet av forhandler og garantert at funket bedre enn min første. Jeg testet denn 2 små turer før den ble byttet ut med en annen.
            Synd at den ikke ser ut til å fungere, men tipper at forhandler kan bistå deg med denne.
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

Takk til:
            Autopartner.se

Comment

• sveininge
              • Dec 2007
              • 1205

Xxlrc har sett på den, han fikset det at jeg ikke fikk den til og suge bensin , så da startet den men den går ikke bra , lite futt i den dle30 jeg har i nå virker mye sprekere og det er mye mer drag i flyet,
              Får 7000 rpm med 19x8 propell
              Min Hjemmeside..

Comment

• Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

Originally posted by sveininge
                Xxlrc har sett på den, han fikset det at jeg ikke fikk den til og suge bensin , så da startet den men den går ikke bra , lite futt i den dle30 jeg har i nå virker mye sprekere og det er mye mer drag i flyet,
                Får 7000 rpm med 19x8 propell
                Hmmm, dette virker som samme problemet som jeg fikk med min første, men den raklet det noe j... i i tillegg...
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

Takk til:
                Autopartner.se

Comment

• laker47
                  • Oct 2011
                  • 408

fikk mail fra TOP DAWG AVIATION her om dagen kanskje det her er noe å tenke på

Guys, I just want to let anyone that has a Mintor engine that has been experiences low compression, no compression or have had a failure to send it back to the TDA warehouse. I just heard back from Claudio. Claudio is telling me that all the problems have been fixed and the updated parts are available. There will be a lot of companies shut down in Italy for the Month of August so this might cause a little delay from what Claudio is telling me. He did however say the Mintor will remain open and work on updating engines during August. So with this said we are asking any customer that has an engine that has failed or that is showing very low or no compression to send them back to the Top Dawg warehouse and we will include them with our shipment that Mintor is picking up. We are going to put a deadline of August 16th that all engines have to be back at our warehouse. Mintor will be picking up our engines on the week of August 19th. Please fill out the repair from attached but you will want to ship your engine to our warehouse not the service center. Again do not ship your engine to the address on the repair form.
                  Also, do not include any mufflers, stand offs, prop washers, prop bolts or ignitions. (ENGINE ONLY)

Please ship to:
                  Top Dawg Warehouse
                  11820 CR 3080
                  Rolla, MO. 65401

For a repair form, email us at support@topdawgaviation.com we will email you back a repair from to include with your engine.

Please fill out the repair form completely and ship the form with your engine. This form will accompany your engine to Mintor in Italy.

Sincerely

Blaine Austin

Comment

Working...