Unconfigured Ad

Collapse

Ultimate vs Decathlon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extra 300s
    • Mar 2004
    • 274

Ultimate vs Decathlon

Driver og ser etter et nytt fly og liker veldig godt både Ultimate og Decathlon, har lest litt om Decathlon på RCUniverse og må si jeg vart litt skræmt ja. Virker som om dette er en veldig nervøs modell å fly, så spørsmålet mitt er: Er det noen som har prøvd begge typene som har noen visdomsord til meg?? Er klar over potensialet til begge flyene, men har lyst på et fly som jeg kan slappe litt av med når jeg flyr og. Har sett på en ARF Decathlon fra Seagull for 1450.- og et Ultimate byggesett fra Greatplanes til 1650.- Må si at byggesettet frister veldig....
    Attached Files
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII
  • Extra 300s
    • Mar 2004
    • 274

Ingen som flyr Ultimate som har noen synspunker å komme med?? Jeg har flydd ca ett år og synest det går helt fint å fly Extra 300s, er dette et fly som jeg kan takle?? Tror jeg har gått litt vekk fra Declathlon tanken...
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII

Comment

• OAK
      • Jul 2002
      • 863

Ultimate har jeg ingen erfaring med, men jeg hadde i sin tid en Thunder-Tiger Super Decathlon ARF, omkring 160 i vingespenn tenker jeg med .46 motor.

Den fløy hvertfall utrolig fint og var supersnill. Det var vel i prinsippet min modell nr. 2 og det bød ikke på noen problemer!

mvh.
      Ole André

Comment

• JarKri
        • Jun 2002
        • 158

Ultimate

Jeg har ultimate. En utrolig maskin. Carl-Goldberg sett med os 120. Dette flyet kan flys på 2 måter. Stille og snillt eller helt bananas. Med store utslag roller den fortere enn du kan følge med. Bør landes med litt motor, men er ellers ikke vanskelig å fly. Hvis motoren kutter bør den stupes ned før siste sving. Det er jo en del luftmotstand, så den stopper relativt fort. Det blir man vant til. Anbefales.
        Jaran

Comment

• bellanca
          • Apr 2004
          • 283

decathlon

heisann. Fløy jomfrutur med decathlon forrige helg. Den er litt nervøs i vind. Ellers er den dønn stabil. Er så og si plent umulig å få den til å flikke.Et nydelig fly.Ble overasket over hvor mye som var ferdigjort fra fabrikk. Med moderate utslag er dette et ganske acrobatisk fly.Satt inn en os 70 ll.Er forrøvrig samme decathlon som du refererer til
          Futaba 10C Fasst
          Last Down 3XL V3
          Spirit Elite
          Primo
          Hellcat
          Sukhoi
          Pt 19
          Ucd
          Bossanova
          Giles 202
          Boomerang
          Mojo
          Ultra Stick
          Riva Silver X
          Laser 3d
          Hobbyrommet er fullt av leker.

Comment

• Extra 300s
            • Mar 2004
            • 274

Da er Ultimate bestillt fra NM, gleder meg til å begynne med byggingen!! Tenker jeg kommer til å bruke servoer og motor fra Extra`n da den har vert i bakken et par ganger
            Da blir det Hitec 425BB servoer og Rossi 40 i Ultimaten
            Align T-Rex 450
            Fizza elektrofly
            JR 9xII

Comment

• Bit
              • Oct 2003
              • 304

Er det noen som leverer Ultimate ARF? Den så jo veldig bra ut og folk sier jo den flyr meget bra. Men har ikke tid til byggesett, trenger ARF! Ser goldberg har en. Men den er vel litt større, og dyrere enn den til Greate Planes som det er snakk om her?
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no
              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

Comment

• Geir
                • Dec 2003
                • 37

Har sett to stykker krasje sin Decathlon (seagull) på kort tid p.g.a for store høyderorsutslag . Moderer utslaget, og flyet er bærre lækkert!

Comment

• Extra 300s
                  • Mar 2004
                  • 274

Ja, dette tok sin tid dette..... De hadde ikke ultimate inne på lager når jeg bestillte, men får ikke håpe det tar så mye lenger tid nå.

Er det noen som har bygget denne modellen?? Har lest litt om den på RC-Universe og lurer på om den Rossi 40`en blir litt liten, det er visst en ganske tung modell...

Den har og kun en servo på alle fire balanserorene, på RCU er det mange meninger både for og imot, noen som har tanker ang. dette??
                  Align T-Rex 450
                  Fizza elektrofly
                  JR 9xII

Comment

• Extra 300s
                    • Mar 2004
                    • 274

Nå er endelig Ultimaten kommet i hus og byggingen er så vidt starta, kommer nok helt sikkert til å bli Hitec 425BB servoer og en OS70FL.

Kan sikkert legge ut bilder av byggeprosessen hvis dette er interessant??
                    Align T-Rex 450
                    Fizza elektrofly
                    JR 9xII

Comment

• Niklas
                      • Sep 2003
                      • 899

Jepp... det er intresant... jeg også vurderte den der, men jeg kjøpte heller Protec Christen Eagle.

Comment

• Kråka
                        • Mar 2004
                        • 199

Originally posted by Extra 300s

Kan sikkert legge ut bilder av byggeprosessen hvis dette er interessant??
                        Klart det! Les og lær, Niklas.. (Litt om rettskriving også..)
                        Bygger bedre enn jeg flyr...
                        ARF? Nei takk!

Comment

• Niklas
                          • Sep 2003
                          • 899

Skrev jeg feil? Jaja... Bra det ikke er eksamen i norsk da

Comment

• Kråka
                            • Mar 2004
                            • 199

Originally posted by Niklas
                            Skrev jeg feil? Jaja... Bra det ikke er eksamen i norsk da
                            Eksamen kommer vet du.. Skjerp deg! Det er vel like mange taster på tastaturet ditt?
                            Bygger bedre enn jeg flyr...
                            ARF? Nei takk!

Comment

Working...